Nõutud summast 20 miljonit krooni on ette nähtud päästevahendite ja ohutusnõuete euronõuetega vastavusse viimiseks, kirjutab Eesti Päevaleht.

Liinileping SLK ja ministeeriumi vahel lõpeb 2006. aasta 30. septembril, tänavu saab firma vastavalt sõlmitud lepingule 75 miljonit krooni dotatsiooni ja neli miljonit lisaks sadamatasude ja aktsiisitõusu kompensatsiooniks.

Arvestades kompanii 2006. aasta taotluse ümber aasta peale, saame summaks 140 miljonit krooni.

Samal ajal valmistub majandusministeerium uueks rahvusvaheliseks liinide teenindamise riigihankeks, et varakult leida saarte reisijateveo korraldamiseks sobivaim operaator

„Vastavalt seadusele on lepingu maksimaalseks kestuseks lubatud 10 aastat,” ütles majandusministeeriumi peaspetsialist Anu Hallik-Jürgenstein. “Tõenäoliselt kuulutame konkursi välja lühemaks perioodiks.”

SLK nõukogu liige Aivar Jõgi ütles, kui konkursi tingimused on mõistlikud, siis osaletakse kindlasti.

Tallinna Sadama nõukogu esimees Neinar Seli detaile veel ei tea, mistõttu ta ei oska ka ennustada, kas Tallinna Sadam on liinikonkursil osalemisest huvitatud.

Mäletatavasti sai eelmine saarte liinide jaotamine saatuslikuks eelmisele majandusministrile Meelis Atonenile, kes soovis anda nende teenindamise Tallinna Sadamale.