Itella SmartPosti tegevjuhi Risto Eelmaa sõnul laiendab ettevõte sel aastal iseteeninduslike pakiautomaatide võrku 10 automaadi võrra. Laienemise järel kuulub võrku kokku 62 sinist värvi pakiautomaati, mis asuvad kaubanduskeskuste sisepindadel üle Eesti, teatas SmartPost.

Samuti on plaanis laiendada olemasolevate pakiautomaatide kappide arvu seal, kus kaubanduskeskuse siseselt selleks vajadust ja võimalust on.

“Kasutajakogemuse osas tõid tarbijad SmartPosti eelistena esile pakisaatmise lihtsust ja kiirust – need on märksõnad, millele kavatseme teenuse kvaliteeti kõrgel hoides jätkuvalt keskenduda,” lisas Eelmaa.

Turu-uuringu kohaselt saavad Eesti tarbijad keskmiselt 4 pakki aastas. Eelmaa sõnul on seda umbes poole vähem kui Soomes, mis viitab ka Eesti turu jätkuvale kasvupotentsiaalile.

Vanuseliselt on pakisaajaid kõige rohkem nooremasse vanusegruppi kuuluvate, 15-24 aastaste tarbijate hulgas. Kui pakkide koguarvestuses saavad keskmisest rohkem pakke naissoost tarbijad, siis välisriikidest saadetud pakkide saajate osas on ülekaalus mehed.

Uuringust ilmneb ka, et protsentuaalselt on maapiirkondades pakisaajaid rohkemgi kui linnas.

“Üks tõenäoline selgitus on siin see, et linnainimesel on suured kaubanduskeskused lähedal, mistõttu tema niipalju postikaubamajadest või e-kauplustest tellimisele mõtlema ei pea. Aga kui maainimene käib tööle lähedalasuvasse väikelinna, on SmartPost tema jaoks mugav tarneviis, mis toob e-kaubanduse kaudu kätte palju rikkalikuma kaubavaliku kui see, mis talle kohapeal kättesaadav oleks,” pakkus Eelmaa omapoolset seletust.