Kas on plaanis väiksematesse linnadesse ka pakiautomaadid viia? Näiteks Lihula.
SmartPOSTil on Eestis üles seatud 46 pakiautomaati, millega oleme ära katnud kõik maakonnad ning suuremad linnad. Hetkel Lihulasse pakiautomaati planeeritud pole, kuid tegeleme laienemisega ja loodetavasti jõuame tulevikus ka väiksemate linnadeni. Lihulale lähimad automaadid asuvad Haapsalus, Märjamaal ja Pärnus. 


Kui peaks siiski juhtuma, et pakk läheb kaotsi või hävib siis mis summas vastutab SmartPost? Kaua hoitakse pakki kapis?


Kapis hoitakse pakki seitse päeva pärast seda, kui olete kätte saanud SMSi koos uksekoodiga, mille abil on võimalik pakk kapist kätte saada. Vastavalt oma klienditeenindusprotsessile saadame paki saajale vajadusel ka meeldetuletus SMS-i ning helistame.
Kui peaks juhtuma, et saadetis läheb kaduma või hävineb SmartPOSTi süü tõttu, siis hüvitussumma saadetise iga kilogrammi kohta on ligikaudu 9 eurot. Hüvitussumma suurus tuleneb Võlaõigusseadusest ja Rahvusvahelise Valuutafondi (IMF) kehtestatud reeglitest.
Samas ei maksa liigselt muretseda saadetise kaotsimineku pärast, sest meie tänase statistika põhjal läheb kaduma üks pakk kahesajast tuhandest. Kui kaup on korrektselt pakendatud, ei pea muretsema ka paki sisu purunemise või hävinemise pärast.


Pole võimalik pakile järgi minna, mis saab pakist edasi?


Pakki hoiame automaadis 7 päeva. Juhul kui selle aja jooksul pole võimalik saadetisele järele tulla, tuleks võtta ühendust klienditeenusega – sellisel juhul on võimalik paki hoiuaega pikendada.
Kui pakile järele ei minda, püüame selle tagastada saatjale. 


Kas SmartPosti kapitootmine jäi esialgsele omanikule? Kas sellised SmartPosti kapid on patendiga kaitstud?


Eesti pakiautomaatide võrgustikku haldab Itella SmartPOST. Pakiautomaatide tootmise ja lahenduse müügiga välisriikidesse tegeleb SmartPOST automaadivõrgu endine omanik Cleveron OÜ, kes müüb antud tehnoloogiat ja tarkvara aktiivselt välisturgudele. Sellega seotud autoriõigused kuuluvad samuti neile. 


Kas müük Itellale oli tagantjärgi tarkusest hea mõte? 


Müük Itellale oli endiste omanike sõnul planeeritud ja loomulik samm. Plaan oli veenduda tehnoloogia ja kontseptsiooni toimivuses Eesti turul, leida võrgule ostja ning seejärel keskenduda antud tehnoloogia ja tarkvara müümisele üle maailma. Itella näol oli tegemist tugeva rahvusvahelise ja jätkusuutliku ettevõttega, kelle tugevate teadmiste toel usuti, et SmartPOSTi kontseptsioon saab veelgi rohkem tuult tiibadesse nii Eestis kui ka välisturgudel.
Kontseptsiooni kuulumine Itellale annab SmartPOSTile juurde rahvusvahelise väljavaate ja Skandinaavia ühe suurima posti- ja logistikateenuste ettevõtte teadmised, kogemused ja kanalid. See tähendab, et ka eksporditurgudel tegutsemine on meie jaoks lihtsam ning tulemuslikum. 


Mis seisus SmartPost rahaliselt on? 


Rahaliselt on ettevõttega kõik väga hästi. Meil on tugev ja kindel omanik ning rahavoog viimasel ajal stabiilselt positiivne. Suvine periood on postiteenuste turul tavaliselt vaiksem, kuna inimesed puhkavad ja pakke saadetakse vähem. Sügisel loodame jõuda kasvavate pakimahtude toel ka jooksvasse kasumisse.
Eelmise aasta lõpul käisin välja eesmärgi kahekordistada saadetud pakkide arvu ja seetõttu saab tulemustest rääkida siis, kui see eesmärk on täidetud.


Millal te oma ettevõtmisega kasumisse jõuate?


Selle aasta sügisel peaksime plaanide järgi kasumisse jõudma.


Miks on hinnad nii kõrgeks tõusnud?


SmartPOSTi pakiteenuse hindasid on era- ja äriklientidele on korrigeeritud vaid ühe korra. Logistikasektori ettevõttena mõjutab meid paratamatult kütusehindade tõus. Sellest hoolimata on SmartPOST soodsaim postipakiteenus turul. Oleme oma hinnatasemelt vähemalt 20% soodsam kui konkureerivad teenused. 


Uurisin Teie turundusosakonnalt paar aastat tagasi Smartpostiga liitumise kohta, täpsemalt siis seda, et kui palju oleks hind minu jaoks soodsam kui saadan läbi Teie kuus väga palju pakke. Vastus oli: vahet pole kas saadad kuus 100 pakki või 1 paki aastas, hind on sama, võta või jäta. Loomulikult saatsin kuu peale, reaalses ärimaailmas asjad nii ei käi. Küsimus siis selline, et kas Teie turundusosakond on vahepeal arenenud, ning tasuks uuesti kontakteeruda või jätkub ikka sama põhimõte?


Oleme müügi- ja teenindusettevõte. Kvaliteetne klienditeenindus on meie prioriteet ja konkurentsieelis. Samuti käib selle juurde aktiivne ja kliendikeskne suhtlus. Võtke ühendust meie müügitoega ning kindlasti leiame mõlemaid pooli rahuldava lahenduse.


Kas Arengufondi poolt Smartposti investeeritud maksumaksja raha on nüüdseks fondile tagasi makstud?


Arengufond on jätkuvalt Cleveron OÜ (endine SmartPOST OÜ) omanik. Seoses SmartPOSTi automaadivõrgu müügiga Itellale müüs Cleveron OÜ maha ühe oma tegevusharu. Vastav müük omanike struktuuris muutusi kaasa ei toonud.
Arengufondi nõukogu esimehe Raivo Vare kommentaari müügi teemal saate lugeda siit - http://bit.ly/jR0wZR. 


Kas on olnud patendi- ja autoriõiguse teemalisi vaidlusi isikute ja firmadega kellele pakikappide idee tegelikult kuulub?


Ei ole – Itella SmartPOST tegeleb pakiautomaatide võrgu opereerimisega. Cleveron OÜ on pakiautomaatide tootmise ja lahenduse müügiga tegelev ettevõte. Vastava riist-ja tarkvara tootjaid on maailmas päris mitmeid ja mingeid vaidlusi mina nende ettevõtete vahel ei tea olema. 


Itella lõpetas paar aastat tagasi pakikappide projekti Soomes kui liiga kalli ja ebatulusa, mis on vahepeal muutunud?


Itella ei ole pakiautomaatide projekti lõpetanud – hetkel on Helsingi piirkonnas üleval 15 pakiautomaati. Lisaks on plaanis selle aasta lõpuks paigaldada veel 35 pakiautomaati teistesse suurematesse linnadesse Soomes, et pakiautomaatide kaudu pakkide saatmine muutuks võimalikuks üle kogu Soome.
Tõsi on aga see, et mitmed suured postiettevõtted on pakiautomaadi äri lõpetanud, sest nad ei suutnud võrku nii efektiivselt tööle saada, et see oleks muutulud tulusamaks kui traditsiooniline postiteenus. Viimane selline näide võrgu sulgemisest tuli Norra Postilt.
SmartPOSTi kontseptsioon on aga oma elujõulisust Eestis tõestanud ning Itella püüab sama edulugu nüüd ka Soomes korrata. 


Mitmes linnas ja kui palju pakiautomaate võiks Smartpostil paari aasta pärast olla?


Täna on meil 46 pakiautomaati ja sel aastal on kavas paigaldada Eestis veel 6 automaati. Automaatide hulk on suhteliselt optimaalne, arvestades tänast turumahtu. Arvan, et paari aasta perspektiivis on meil umbes 60 SmartPOST pakiautomaati üle Eesti.


Millal saan saata postipaki Tallinnast Helsingisse?
SmartPOST-i pakiautomaadiga saab juba täna saata pakke mugavalt 23 Euroopa Liidu riiki k.a. Soome. Peatselt saab võimalikuks ka mugav pakkide saatmine Soome ja Eesti SmartPOST pakiautomaatide vahel. Loodame selle teenuse käivitada juba lähikuudel. 


Millal on plaanis teil kasutada suuremaid kui 60x60x60 pakikohti?


SmartPOST kontseptsiooni mõte on olla mugavalt inimeste igapäevatoimingute tee peal e. kaubanduskeskustes ja toidupoodides, kus käiakse niikuinii mitu korda nädalas asju ajamas. Toidupoe külastuse kõrvalt on siis ühtlasi mugav ka oma e-post või kataloogist tellitud postipakk kätte saada. Valdav enamus saadetavatest postipakkidest mahub SmartPOST-i pakiautomaati.
Suurimad paki mõõtmed, mis meie pakiautomaati mahuvad on 60x60x60. Antud mõõdust suuremate pakikohtade loomist hetkel plaanis ei ole, sest selliseid pakke liigub vähe ja neid on kliendil ka väga ebamugav sellisel kujul koju toimetada.

Millised olid SmartPosti (selle osa, mis müüdi Itellale) 2010. aasta majandustulemused?
Kuna SmartPOST müüdi Itellale alles 2010. aasta suvel ja esimene täis majandusaasta on lõppemas alles selle aasta lõpus, siis aasta lõikes majandustulemusi veel kommenteerida ei saa. 


Kui paki olen teele pannud ja kogemata vea teinud saaja koodile, siis miks minuga ühendust ei võeta, vaid edastatakse pakk mingi nädal hiljem minu kliendile. Olen ju äriklient ja tähtis on, et töö jõuaks kohale õigeaegselt. Miks ei võetud ühendust minuga, kui nähti, et kohale minemiseks kood on puudulik. Meie firma andmed olid kõik korrektsed.


Selle juhtumi puhul puudub kahjuks täpsem informatsioon, mille alusel vastata. Võtke kindlasti ühendust meie klienditeenindusega ja selgitage neile olukorda – siis oskame vastata, mis võis sellise viivituse põhjustada. Helistage klienditoe telefonil 43 54 547 või info@smartpost.ee 


Kui suur tõenäosus on, et SmartPostiga lähevad saadetised kaduma?
Saadetise kadumamineku tõenäosus on äärmiselt väike – klienditeeninduse statistika näitab, et kaduma läheb üks pakk kahesajast tuhandest ehk tõenäosus on 0,0005%


Kas poleks mõeldav, et eraisikud saaksid saata omavahel pakke nii, et tasujaks on kauba saaja, mitte saatja?


Mõte iseenesest on hea, kuid probleemiks on siinjuures see, kui saaja ei lähe pakile järgi. Sellisel juhul ei ole kedagi, kes SmartPOSTile osutatud teenuse eest tasuks. Sellise süsteemi väljatöötamine, mille puhul saaksime ka kindlad olla, et saadetava paki eest lõpuks tasutakse, võtab aega.