Söder Airlines hakkab Tallinna ja Tampere vahet lendama viiel päeval nädalas, kokku kümme korda edasi-tagasi.

“Tallinna lennujaamaga on meil leping sõlmitud, Soome poolel on veel mõningaid takistusi,” ütles Söder Airlinesi tegevjuht Tommi Söder. “Lendudega soovime algust teha novembri lõpus või detsembri alguses, kindlasti ei viivita me kauem kui selle aasta lõpuni.”

Eestis odavam

Kui Soomes hakkab Tampere-Tallinna edasi-tagasisõit tavaklassis maksma ligi 2830 krooni ning äriklassis 5740 krooni, hakkab firma Tallinnas müüma pileteid 30 protsenti soodsamalt – tavaklassis umbes 2000 krooni ning äriklassis 4000 krooni. Kuni 16-aastastele maksab edasi-tagasi ots Soomes 1400–2000 krooni, Eestis kolmandiku võrra vähem.

Söderi sõnul soovitakse juba esimese kuu lõpuks teenindada ligi 600 reisijat.

Söder Airlines teeb Soome siselende Tampere, Oulu, Kittilä, Ivalo ja Turku vahel. Tallinn on firma jaoks esimene sihtkoht Soomest väljas.

“Tegime Tallinnas põhjaliku turuanalüüsi ning selgitasime välje, et Tampere ning Tallinna vahel on väge tugev side,” ütles Söder. Tema sõnul on Tamperes rohkem kui tuhat firmat, kellele teevad Tallinna ettevõtted allhanget. Tiheda ärisideme tõttu kahe linna vahel alustatakse otselendudega ainult tööpäevadel.

Pakutakse napsu

Lend Tallinnast Tamperesse kestab 45 minutit. Vaatamata sellele serveeritakse Söderi sõnul lennuki pardal sooja toitu, pakutakse kuumi jooke ja alkoholi.

Uus lennufirma plaanib turule tulla kampaaniaga, müües soodsaid pileteid ning pakkudes hinna sees edasilennuvõimalust Tamperest Lapimaale Ivalosse.

Kuigi Tamperest saab odavlennufirma Ryanairiga lennata ka edasi Stockholmi ning Londonisse, ei sea Söder Euroopasse edasi lendamise populaarsusele suuri lootusi.

Tulevikus on Söderil plaan hakata ka Tamperest Kuressaarde lendama. “Sinna saaksime kaks korda nädalas lennata. Oleme Kuressaare lennujaama esindajatega kohtunud, kuid asi on alles idee tasemel,” ütles ta.

Söder Airlinesi lennukiparki kuulub vaid üks lennuk – 1994. aasta Saab 2000. Teine lennuk saabub Söderil liinile jaanuaris.

Söder Airlines on ligi 40 Soome ärimehele kuuluv firma, millest Tommi Söder omab veerandit. “Me otsime ka Eestist väga aktiivselt partnereid, kes ettevõttesse investoritena võiks tulla,” ütles Söder.

EAS Turismiarendusekeskuse spetsialisti Piret Kallase sõnul on Eestil naaberriikidega pealinnadevaheline ühendus hea, kuid muude piirkondadega peaaegu olematu.

“Küsitlustest reisikorraldajate vahel on selgunud, et pealinnadesse sõit on tülikas. Soomest tulevad ka inimesed seni siia peamiselt Helsingi ja Lõuna-Soome läänidest,” ütles ta. 2002. aastal käis Eestis 1,8 miljonit soomlast, neist lennukiga vaid 20 000.

Lennust Eestisse huvitub ka SkyEurope

Peale Ryanairi ning Easyjeti ei välista Eestisse lendude alustamist ka Kesk-Euroopas esimesena loodud odavlennufirma SkyEurope. Firma avalike suhete juht Stanislav Saling ütles Eesti Päevalehele, et ei ole välistatud, et Tallinn saab firma aktiivsete laienemisplaanide osaks. Erinevalt Ryanairist ei välista SkyEurope ka ise lennujaamade infrastruktuuri investeerimist. “See on lepingu küsimus,” üles Saling.

Sky Europe lendab oma baasidest Budapestis ja Bratislavas üle Euroopa 14 sihtkohta.

Tallinna lennujaama kasutavad täna peale Estonian Airi Finnair ja Aero Airlines, SAS, Czech Airlines, LOT, Lithuanian Airlines ja Air Baltic. Tallinna Lennujaam on läbirääkimisi pidanud ka Air Lingusega, järgmisel aastal loodetakse Lufthansa naasmist turule. Toivo Tänavsuu