b Vastavalt SL Bussiliinide ja Tallinna linnavalitsuse vahel sõlmitud lepingule plaanib ettevõte alustada liinikonkursi käigus võidetud liinidel vedusid hiljemalt järgmise aasta 10. jaanuaril, teatas SL Bussiliinid.

Soome transpordifirmale Savonlinja Oy kuuluv SL Bussiliinid tahab liinidele tuua 30 uut bussi. Sõlmitud on lepingud 15 uue Scania bussimudeli ehitamiseks Tartus ja 15 uue Mercedes-Benz bussi ostmiseks. Firma on planeerinud tegevuse alustamisse investeerida üle 100 miljoni krooni, millest 70 protsenti on tänaseks lepingutega realiseeritud.

Alates sellest nädalast juhib ettevõtet 30 aastat Soome ühistranspordifirmades töötanud Kari Kauppinen. SL Bussiliinide endine juhatuse esimees Urmas Reigo suundus isiklikku äri ajama.

Ettevõtte ei palu linnavalitsusel kokkulepitud liinikilomeetri 12,8kroonist hinda tõsta. “Praegu on käimas ettevõttesse töötajate palkamise protsess, mis toimub väga edukalt. Suudame pakkuda bussijuhtidele konkurentsivõimelist palka, mis ületab mitmekordselt avalikkuses ekslikult leviva summa piiri,” ütles Kari Kauppinen.

Mõõdukad on teinud ettepaneku kaaluda ühistranspordi liinikonkursi tühistamist, kuna see võib kaasa tuua piletihinna järsu tõusu. Tallinna volikogu Mõõdukate fraktsiooni nõunik Jaak Juske ütles ETAle, et kuigi endise abilinnapea Priit Vilba sõlmitud liinilepingus on kirjas, et uus operaator ei tõsta viie aasta jooksul ühistranspordi piletihinda, on jäetud lepingusse punkt, mis lubab hinda tõsta juba varem.

“Lepingusse on kirjutatud punkt, et kui uuel operaatoril ei õnnestu võtta 2000kroonise kuupalgaga tööle bussijuhte, on firmal õigus taotleda piletihinna tõusu,” nentis Juske.

Tallinna linnavalitsus tellis audiitorfirmalt PriceWaterhouseCoopers kiiranalüüsi, kas linn SL Bussiliinidega sõlmitud ühistranspordi teenuse lepingu tõttu rahaliselt kaotab, pärast seda otsustab linnavalitsus vajadusel ühistranspordi liinikonkursi tühistamise.

Linnavalitsuse sisejuurdlus leidis kevadel, et mullu hilissügisel ühistranspordi liinikonkursi läbi viinud linnaametnik Margo Tomingas rikkus korruptsiooniseadust. Samuti ei olnud konkursi ajal selge SL Bussiliinide kuuluvus Savonlinja OYle, kuigi konkursitingimuste järgi pidanuks pakkumise teinud firma kaasomanikuks olema transporditeenuse kogemusega.

SL Bussiliinid ei olnud ETA andmeil konkursi ajal kantud isegi äriregistrisse. Postimehe andmeil kanti firma registrisse alles aprilli alguses. Paltsi sõnul selliste formaalsuste tõttu liinikonkursi tulemusi ei tühistata.

Linnavalitsuse sisekontrolör Kaida Kauler ütles ETAle, et formaaljuriidiliselt oli liinikonkurss korrektne ja konkursi tulemused kehtivad.

Probleemid liinikonkursi ümber on seadnud raskustesse ka Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondise ASi ja Tallinna Autobussikoondise ASi, kel puudub kindlus tuleviku osas ja liinikonkursi ebaõnnestumise korral võib sattuda löögi alla kogu pealinna ühistranspordi normaalne toimimine.