Sõitjateveo leping täismahus: mida Leedo tegelikult riigile lubanud on

 (41)
Vjatšeslav Leedo.
Vjatšeslav Leedo.Foto: Irina Mägi

Parvlaevade Saaremaa ja Muhumaa asemel peaksid Leedo ning riigi vahelise lepingu lõppemiseni ehk siis 2016. aasta septembri lõpuni jääma Väinamerele sõitma vanad laevad, 1971. aastal ehitatud Regula ja 1989. aastal ehitatud Ionas.

Kuigi Saaremaa Laevakompanii nõukogu esimehe Vjatšeslav Leedo samm vahetada uued laevad vanade vastu välja on tekitanud palju pahameelt, siis tegelikult Leedo 2006. aastal riigi sõlmitud lepingu vastu ei eksi. 

Vastavalt lepingule peab sõitma nii Virtsu-Kuivastu kui Rohuküla-Heltermaa liinil kaks parvlaeva, sealjuures Hiiumaa liinil peab olema üks uus laev.

Liiniveoks kasutatavad laevad peavad muuhulgas vastama järgnevatele tingimustele: 

-  EL liikmesriikide lipu all olevad reisiparvlaevad peavad vastama vähemalt C- ja D-klassi reisiparvlaevadele esitatavatele nõuetele ning EL väliste riikide puhul peavad reisiparvlaevad vastama rahvusvaheliste lühireiside (short international voyage) nõuetele;

- mahutama Kuivastu-Virtsu liini vähemalt 400 (=80 sõidukit) liinimeetrit sõidukeid, omama
päästevahenditega varustatud reisijakohti (salongis, istekohad) vähemalt 400 sõitjale;

- omama sooja reisijatesalongi ning mahutama vähemalt 200 liinimeetrit kuni 4-meetri kõrguseid autoronge, teljekoormusega à 13 tonni;

- reisi teostamiseks koos sõitjate pardalevõtuks ja pardalt lahkumiseks ning sõidukite lastimiseks ja lossimiseks kuluva ajaga ei või ületada tavapärastes ilmastikuoludes Kuivastu-Virtsu liinil ühte tundi.

Seotud lood:

Lisaks on lepingus toodud mitmeid spetsiifilisi tehnilisi andmeid, millele Leedo niiöelda asenduslaevad ka vastavad.

Riigi ja SLK vahel sõlmitud lepinguga saab tutvuda siin.