“Ettevõtte juhina on minu meeleolu kõiksugu sooduskampaaniate puhul vilets,” rääkis ASi Lukoil Tanklad juhatuse esimees Vaido Virro. “Marginaalid on niigi allpool arvestust, lisaks kampaaniahindadele on ju veel postihindadest allpool olevad hinnad suurklientide jaoks.”

Samas kinnitas Virro, et Lukoil Tanklad on teinud ja teeb sooduskampaaniad kaasa. “Kõik lähevad sellega kaasa, kui keegi hinda langetab,” lausus Virro. “Seega langetajal konkurentsieelist pole.”

Väidet, et kütusemüüjate marginaalid on sooduskampaaniate ajal kriitiliselt madalad, kinnitas ka Statoil Eesti turundusjuht Hede Kerstin Luik. “Oluline on siis, kes tegutseb efektiivsemalt, suudab püsikulusid kontrolli all hoida,” rääkis ta. “Marginaalid on olnud ja on jätkuvalt madalad ning neis tingimustes konkureerimine on iga firma vabatahtlik otsus.”

Vastandina Virro ja Luige väitele sisuliselt olematutest marginaalidest näeb Neste Eesti jaemüügijuht Artur Praun (pildil) plussis olekut. “Oleme plusspoolel ka pärast amortisatsiooni mahaarvamist ja ei kauple kahjumiga ka sooduskampaaniate ajal,” lausus ta.

Samas sõltub Prauni sõnul hinnang kütusemüügi kasumlikkusele sellest, millises ajalises perspektiivis hinnangut anda. “Kui vaadata ühte päeva, siis on nagu raamatust ühe lehekülje lugemine,” lausus Praun, tõdedes samas, et sooduskampaaniate puhul alandatakse hinda marginaali arvel. “Ostuhind jääb ju samaks,” sõnas ta.

ASi Alexela Oil jaemüügijuht Aivar Räim nimetas sooduskampaaniate ühe põhjusena sügisest johtuvat läbimüügi langust, mida suvise käibe tasemega harjunud firmad üritavad tõsta hinna langetamisega. “Ülejäänud peavad sellega arvestama, keegi ei asu turul üksipäini,” lausus ta.

Firmade vahel hindades kokkuleppele jõudmise Räim välistas. “Konkurents on terav, igaüks võitleb iseenda eest,” sõnas ta.

Eile hommikul langetas Neste seoses teist nädalat toimuva sooduskampaaniaga oma automaattanklates bensiini Futura 95 liitri hinda 35 sendi võrra, hinnalangusest automaattanklaketis Uno X teatas ka Hydro Texaco.

Sooduskampaaniaga läks kaasa ka Statoil. “Üsna tihti reageerime konkurentide hinda langetavatele turunduskampaaniatele omapoolse hinnalangetamisega,” ütles Hede Kerstin Luik.