Citymarket tuli tänavu esimest korda välja “Mammutipäevade” soodusmüügiga. Kauplusekett on nii külastatavuse kui ka käibe kasvuga väga rahul. Paljudel pealinlastel tuli möödunud nädalavahetusel Haaberstis asuvat suurpoodi külastades kogeda juba ammu ununenud korvijärjekorras seismise vaeva, rääkimata kassasabadest.

Citymarketi keti direktori Riho Maureri sõnul on nende sooduskampaania üks ideedest alles hiljuti Eestisse jõudnud kaubamärki tutvustada. Kui palju on sooduskampaania ajal külastatavus ja käive suurenenud, ei soostunud Maurer avaldama.

Stockmanni kaubamaja direktori Maisa Romanaineni sõnul tõuseb “Hullude päevade” ajal Stockmanni külastatavus rohkem kui viiekordseks. Juba eile päeval oli küllalt keeruline pääseda näiteks Stockmanni toiduosakonda. Kassasabad olid rohkem kui kümme meetrit pikad.

Romanaineni hinnangul külastavad “Hullude päevade” ajal Stockmanni ka need inimesed, kes muidu kaubamajja ei satu. “Kindlasti tuleb tänu meie ja Tallinna Kaubamaja kampaaniale rohkem inimesi äärelinna suurpoodidest kesklinna ning keegi ilmselt käibes kaotab,” ütles Romanainen. “Kampaania ajal sõidetakse Stockmanni isegi maalt.”

Tartu Ülikooli psühholoogiaosakonna doktorandi Toivo Aaviku sõnul võib sooduskampaaniate kliendid jaotada laias laastus kaheks — kindlaid asju vajavad ratsionaalsed ostjad, kes kasutavad ära odavat müüki, ning nii-öelda ostuhullud, kes naudivad ostmist ega mõtle tihti praktilistele vajadustele.

“Nendest esimene tuleb poodi vajalike esemete nimekirjaga ning talitab selle järgi,” lausus Aavik. Teist iseloomustab see, et poodides käimine ja ostmine on inimesele stressi maandamise vahend.

Shoppamisest võib ka sõltuvusse sattuda. Äärmuslikel juhtudel on poes käimise sõltuvus sama tõsine haigus kui näiteks alkoholism või hasartmängurlus.

“Tegelikult on igas inimeses peidus nii mõistlik ostja kui ka ostuhull ning küsimus on selles, millised omadused inimesel mingil hetkel rohkem välja löövad,” rääkis Aavik.