Soome ärimees: Eesti ja Soome ettevõtjate suhtumine erineb nagu öö ja päev

 (61)
Tallinna-Helsingi laev
Tallinna-Helsingi laevFoto: Madis Veltman

Kui Eesti mööblivalmistajad vastasid Soome ettevõtja hinnapäringutele koheselt, siis Soome omadelt sai ta alles pärast korduvat meeldetuletust vastuse ja siiski mitte kõigilt, kellele oli kirja saatnud.

„Mõnda aega tagasi saatsin välja eritellimusel mööbli valmistamiseks hinnapäringud kolmele mööblivalmistajale Uusimaa maakonnas,” kirjutab Helsingin Sanomati arvumusloos ettevõtja Mikko Korkalainen. Kui ta nädala möödudes ei olnud neist kelleltki vastust saanud ja uuris, milles asi, sai ta kahelt vastuseks, et neil pole aega sellega tegeleda.

„Ridade vahelt lugesin välja, et neil ei olnud tegelikult huvi selle töö vastu,” märkis ettevõtja, kes pole siiani kolmandalt ettevõttelt vastust saanud. „Kui ma asusin alternatiive otsima, meenusid mulle Eesti ehitajad Soome ehitusplatsidel,” rääkis ettevõtja, kes asus seepeale guugeldama ja leidis mõned Eesti ettevõtted, kes eritellimusel mööblit valmistavad.

Nii saatis ta samasisulised hinnapäringud ka Eesti mööblivalmistajatele, üksnes inglise keeles. „Eesti poolelt vastati otsekohe mu päringule. Sain professionaalselt koostatud hinnapakkumised vähem kui päevaga oma e-mailile,” märkis Korkalainen. Ka ütlesid eestlased, et on tellimusest ka huvitatud.

„Ma olen praktiliselt kogu oma elu töötanud müügi ja klienditeeninduse alal, nii töövõtja kui tööandjana,” kirjeldas soomlane. Suurima õppetunni sai ta seejuures ühelt Taani kolleegilt, kes ütles, et neil on tavaks hinnapäringutele koheselt vastata ja koostada hinnapakkumine hiljemalt järgmiseks päevaks.

Seotud lood:

„Kui ma saadan hinnapäringu välja, siis see tähendab, et mul kliendina on selge vajadus. See ettevõte, kes suudab sellele esimesena vastata, sellega hakkan ka läbirääkimisi pidama,” rääkis Korkalainen. Tema soovitus kõigile Soome ettevõtjatele on, et kui klient pöördub küsimusega nende poole, siis ei ole see selleks, et ettevõtjat kiusata, vaid selleks, et temaga äri ajada.

„Soomlased on väga uhked selle üle, et nad suudavad maailma parimaid tooteid disainida ja ehitada, kuid me ei suuda neid klientidele müüa. Kahjuks näitas see isiklik kogemus mulle, et see on tõesti suur probleem,” sõnas ta.