Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu tegevjuht Arno Sillat rääkis Ärilehele, et Euroopa riikides, kus biolisandid mootorikütustele juba seadustatud, on kasutusel nn kaitsekood ehk protection grade, mis tähendab, et vähemalt üks bensiin peab saadaval olema ilma biolisandita.

Soomes võeti selleks 98E bensiin. Tulemuseks oli see, et 98E müük läks üles, sest inimesed eelistasid seda biolisandiga bensiinile. Ka Saksamaal tekkis 10-protsendilise biolisandiga kütusele vastuseis ja eelistati n-ö tavalist ja odavamat bensiini.

Eestis oludes peaks valik Sillati sõnul langema 95E kasuks, sest vanematele autodele 98E ei sobi. Samuti on see odavam.

Novembri alguspäevil jõuab riigikogu saali eelnõu, mis tõstab mootorikütuste hinda ja võib ohtu seada Eesti autopargi tervise.
Selle nädala alguses arutati majanduskomisjonis valitsuse algatatud vedelkütuse seaduse muutmise eelnõu, mis näeb ette, et alates 2016. aastast oleks kõikides mootorikütustes biokütuse osakaal vähemalt 5 protsenti ja aastaks 2020 vähemalt 10 protsenti.

Biokütuse tarbimisse lubamise kohustus pannakse kõikidele kütusemüüjatele. Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium nendib, et euronormidest ja Eesti taastuvenergia tegevuskavast tulenev seadusemuudatus toob kaasa kütuste hinnatõusu.