Ajaleht märgib, et 212-meetrine Helsingi-Tallinna liinil Superstari välja vahetav alus on Läänemere reisilaevaliikluses uus omapärane nähtus.

Megastari reis kestab vaid kaks tundi, mistõttu on laevalt eemaldatud suurem osa kajuteid. Uuel alusel on neid vaid 47, samal ajal kui reisijaid mahutab laev 2800.

Ajaleht tõdeb, et Tallink üritab lühikesest reisiajast viimast võtta. Nii ehitatakse sellest Läänemere suurim müügikeskus. Kahel korrusel asuva müügiala suurus on 2800 ruutmeetrit. Superstariga võrreldes on see mitu korda suurem.

Seni on Läänemere suurima müügialaga laev Turu ja Stockholmi vahel seilav Viking Grace, kus kaubanduspinda 1600 m2.

Kuigi laev mahutab 2800 reisijat, ei ole Megastaril ühtki traditsioonilist päästepaati. Meyeri Turu laevatehases ehitatav alus muutub vajadusel suureks päästepaadiks.

Tallinki kommunikatsioonijuht Luulea Lääne selgitas Ärilehele, et Mergastaril kasutatakse Safe Return to Port süsteemi. See on SOLAS konventsiooni alusel kohustuslik kõigile üle 120-meetri pikkustele reisilaevadele, mille kiil on pandud pärast 1. juulit 2010.

Regulatisooni eesmärk on viia õnnetuse korral evakueerimise vajadus sellega seotud riskide tõttu miinimumini. Samas on laev kindlasti varustatud päästevahenditega kõikidele reisijatele ja meeskonnaliikmetele, laevas on päästeparved, päästevestid ja kiirvalvepaadid.

SRtP-süsteemi kohaselt on laev eraldatud sektsioonideks, mis säilitavad laeva juhtimisvõime ning erinevad elutähtsad funktsioonid laeval ka õnnetuse korral.

Tänapäeva laevade masinaruumid on ehitatud veekindlate tuletõkkeustega. Megastaril jagatakse Lääne sõnul masinaruum veel omakorda kaheks eraldi veekindlaks sektsiooniks. Kui üks sektsioon saab kahjustada, on teine töökorras. Samamoodi on Megastaril disainitud ja dubleeritud ka tähtsad juhtimis- ja turvasüsteemid. "SRtP-laev saab ka raskelt vigastatuna iseseisvalt hakkama 12 tundi, pakkudes sel ajal reisijatele esmaseid teenuseid ning olles eeldatavasti võimeline liikuma ka lähimasse sadamasse," selgitas Lääne.