Penttilä osales Stockholmi Soome saatkonna ja Soome-Rootsi kaubanduskoja üritusel, kus nähti tunnelis Soome ja Rootsi kasvumootorit, vahendab Yle Uutiset.

Mõte on selline, et Turu ja Ahvenamaa saarestikus kulgeksid sillad või tunnelid ühelt saarelt teisele. Ahvenamaalt Stockholmi saarestikuni on aga vaid 46 kilomeetrit.

Tehnikadoktor Björn Hasselgreni sõnul tekiks sellest püsiühendusest selge Põhjamaade kaubanduspiirkond. Samas lihtsustuks liikumine mujalt Euroopast Vene turule.

Ka Rootsi Stockholmi lääni maatinginõunik Gustav Hemming ütles, et projekti tasub uurida.

Miinuspoolel on miljardid, mis see projekt maksma läheks, mida keegi ei oska veel isegi hinnata. Vaja oleks kaasata Euroopa Liidu raha ja erakapitali, nii et riigid maksaksid kinni vaid osa.

Näiteks Helsingi ja Tallinna vaheline tunnel oleks 60-80 kilomeetrit pikk ja maksaks 7-15 miljardit eurot.

Praeguste rongidega kestaks reis Helsingist Stockholmi paar tundi ja Turust Mariehamni kaudu Norrtäljesse tund.

Stockholmi üritusel esitles end ka kiireid toruronge arendav Hyperloop Technologies. Tuleviku Hyperloop-rongiga sõidetaks Helsingist Stockholmi vähem kui poole tunniga.

Magnetid veavad rongi või pigem kapslit õhkpadjal alarõhuga torus. Kiirus tõuseb 1200 kilomeetrini tunnis. Ettevõte hakkab ronge testima järgmisel aastal.