"Seda kummalisem on lugeda Elioni tänast avaldust, et Eestil on selles osas oht ebaõnnestuda," sõnas Starmani kommunikatsioonijuht Timo Hartikainen Päevaleht Online'ile.

"On imelik, et end Eesti suurimaks digitaaltelevisiooni pakkujaks nimetav Elion püüab leida toetajaid mõttele lükata üleminek kaasaegsele telestandardile edasi. Täpselt aasta pärast asetleidev Eesti üleminek digilevile on sarnane muutus kui näiteks värvitelevisiooni tulek, vanade kettaga telefonide väljavahetamine ja NMT mobiilsidevõrgu asendamine GSM tugijaamadega, millele lihtsalt ei ole alternatiivi," rääkis Hartikainene.

Digitaaltelevisioonile minnakse üle kõikjal maailmas, viimati eelmisel kuul kogu USAs.

"Tõepoolest vaatab hetkel veel viiendik Eesti peresid telepilti analoogformaadis tavalise katuseantenni kaudu. Sellest ei saa aga järeldada, et 10% kodudest pole ka aasta pärast suutnud digitelevisioonile üle minna," selgitas Hartikainen.

"Aasta on küllalt pikk aeg, et pered saaksid teha ettevalmistused algavaks digitelevisiooni ajastuks ning valida rahulikult, kas vaadata katuseantenniga tasuta levivaid kodumaised digikanaleid või liituda mõne tasulise televisiooniteenuse pakkujaga."

"See, kui Elionile enam endises tempos uusi digi-tv kliente ei lisandu, ei näita veel vajadust digilevile ülemineku lõpptähtaja edasilükkamiseks," arvas Hartikainen.

"Juba aasta tagasi pani Riigikogu seadusega paika, et õhu kaudu leviv vana analoogtelevisioon lülitatakse välja 1. juulil 2010 ning kogu Eesti läheb üle digitaaltelevisioonile. Mitte miski ei vähenda televaatajate motivatsiooni digitaaltelevisioonile üle minna ning endale sobiv lahendus leida rohkem kui diskussioon selle tähtaja edasilükkamise üle."

Elion teatas täna, et  teiste riikide kogemus näitab, et kuni 10% leibkondadest jääb õhu teel leviva televisiooni digitaliseerimise protsessis üleminekuga hiljaks. Eesti puhul tähendaks see kuni 57 000 peret, kes 1. juulil 2010 enam telepilti ei näe.