Luige sõnul alustas Statoil väävlivaba 98-oktaanarvuga kvaliteetbensiini tarnimist oma Norra rafineerimistehasest juba detsembrist ja tänase seisuga ongi kõikjal Statoili jaamades üle Eesti müügil ainult uus kõrgeima kvaliteediklassi 98Euro Ultima väävlivaba bensiin.

?Vaadates maailmas ja Euroopas viimasel aastakümnel toimunud arenguid, võib öelda, et lisaks mootorite täiustumisele ja autoomaniku rahakotile on kogu autokütuste temaatikas kõige olulisemale kohale tõusnud keskkonnakaitsenõuete arvestamine. Sisuliselt ongi loodushoiu ja ümbritseva keskkonna saastekoormuse vähendamise soov viinud praegu Euroopas kehtivate autokütuste normatiivide karmuseni. Üleminek ülimadala väävlisisaldusega bensiinidele ja tulevikus ka diislikütusele on osa sellest. Statoili jaoks on keskkonnateadlik kütusevalik ja kõigis oma tegevustes loodussäästlikkusest lähtumine alati tähtsal kohal,? märkis Luik.

Kommenteerides edasist üleminekut keskkonnasäästlikumate kütuste kasutamisele tõi Luik esile vajaduse, et riik peaks maksupoliitikat kavandades kaaluma keskkonnasäästlike toodete tarbimise oodustamist. ?Säästlikust arengust rääkiva keskkonnateadliku riigi puhul oleks mõistlik kõrgemalt maksustada keskkonnavaenulikumaid madalamakvaliteetseid kütuseid ning luua tarbijale motivatsioon loodust säästvamaks eluviisiks,? ütles ta.

Statoil alustas kõrgema kvaliteediklassiga EURO-tähistusega bensiini müüki esimese jaeketina Eestis. Kuni käesoleva aasta 1. jaanuarini võis Eestis müüdav bensiin sisaldada 150 mg/kg väävlit ning diislikütus 350 mg/kg väävlit. Alates tänavuse aasta algusest on mõlema kütuse puhul maksimaalne väävlisisaldus 50 mg/kg kohta. Nn väävlivabas kütuses on väävlit aga maksimaalselt 10 mg/kg kohta.

Statoili kütuselisand ultima hoiab ära sademe tekkimise mootoris ja toitesüsteemis. Tulemuseks on mootori parem töö ja pikem eluiga. Väheneb nii kütusekulu kui kahjulike heitgaaside hulk.

Statoilil on üle Eesti 45 teenindusjaama ning ligikaudu 30% suurune turuosa.