„Eelmisel aastal testisime tulemustasusüsteemi erinevate kampaaniate raames. Kuna see sai töötajate käest positiivse tagasiside ning avaldus positiivselt ka müüginumbrites, siis sel aastal otsustasime tulemustasu kahekordistada, kuivõrd see on kahepoolselt kasulik - mõjutab nii iga töötaja individuaalset sissetulekut kui ka ettevõtte müügitulemust," rääkis Statoil Fuel & Retail Eesti AS personalidirektor Hedi Nurme-Mc Donald, kelle sõnul moodustab tulemustasu Statoili müüjate kuu põhipalgast keskmisel ca 10-16%. Hinnanguliselt makstakse jaemüügisektoris sarnastel ametikohtadel tulemustasuna ca 7-11% kuu põhipalgast.

Kui varasemalt oli tulemustasu seotud 6-7 nädalat kestvate kampaaniate perioodidega, siis alates veebruarist mindi Statoilis üle kuupõhisele boonustasu maksmisele. „Nii tunnetab töötaja oma häid müügitulemusi ka rahaliselt kiiremini ning vajadusel saab oma edasisi tulemusi kiiremini mõjutama hakata," tõi Nurme-Mc Donald välja tulemustasu eelised.

Meedias viimasel ajal kõlanud sõnumite kohta, et teenindustase on vilets ja müüja ameti kuvand on madal, ütleb Statoili personalidirektor, et siin on oma roll ka tööandjatel, kes peaksid oma töötajaid rohkem koolitama. Tema sõnul peavad tänapäeva teenindusettevõtted mõistma, et müüja amet (ja sellest tulenevalt ka kuvand) on ajas muutunud. „Lihtsalt letile nõjatumise ja toodete kassasse sisestamise asemel tuleb heal klienditeenindajal (nimetame siis nii koolitatud müüjat) nii vaimselt kui füüsiliselt pingutada - tooteid tunda, neid kliendile soovitada ja kliendile abiks olla," rääkis Nurme-Mc Donald.

Nurme-Mc Donaldi sõnul on Statoilis koolitussüsteem ettevõtte kõikide tasandi töötajatele alates klienditeenindajast kuni tippjuhtideni. „Me nimetame seda Statoili Akadeemiaks, sest see annab ka uuele töötajale selge ülevaate erinevatest koolitustest, mida erinevatel tasanditel pakutakse. Esmatasandi töötajate koolitamisel on lisaks sissejuhatavatele koolitustele põhirõhk just toiduhügieeni, toote-, müügi- ja klienditeeninduse koolitustel," täpsustas Nurme-Mc Donald ning lisas, et just tänu koolitustele on võimalik klienditeeninduse taset tõsta.

„Klienditeenindaja, kes suudab pakkuda head teenindust, teenib tänu tulemustasule hästi ja on oma tööga ka rahul, sest parim tunnustus on klientide kiitus ning seda jätkub hea klienditeenindaja puhul igapäevaselt piisavalt," lisas Nurme-Mc Donald.

Statoili müüja-klienditeenindaja põhipalgad algavad Tallinnas ja Harjumaal 600 eurost ja mujal Eestis 580 eurost, millele lisanduvad lisahüvitis öösel töötatud tundide eest ning isiklikust müügitulemusest sõltuv tulemustasu. Edukamatel klienditeenindajatel ulatub brutopalk kuni 800 euroni.