"Meie kogu poliitiline mõtlemine on selline, et me asume Euroopa geograafilises perifeerias, kuid soovime olla Euroopa majanduslikus südames," ütles Stubb ajalehele Financial Times. Soome tööstussektor, eriti paberitööstus, on mures EL-i väävlidirektiivi mõjude pärast, mis võib kaubaveo merel kallimaks muuta, vahendas BNS.

Baltimaades ja mujal Euroopas tegutseva kaubaveoettevõtte Baltic Rail tegevjuht Stephen Archer ütles ajalehele, et Rail Balticust räägitakse enamasti kui reisiveoprojektist, kuid Balti raudteed on peamiselt kaubaveovõrgustik. "Ma pole veendunud, et reisijateveo vajadus on olemas," lausus ta. Kuna piirkonnas pole eriti palju suuri linnu, siis ei ole ta veendunud, et piirkonna demograafia reisijatevedu toetab.

"Rail Balticu potentsiaalne võimalus on suurem kaubaveos, kus on võimalik ühendada Soome tootmisalasid Kesk-Euroopaga," rääkis Archer. Tema sõnul on praegu väga raske raudteevedudel konkureerida kaubaautode ja -laevadega.

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles ajalehele, et Rail Balticu projekt on oluline ka poliitilisel või filosoofilisel põhjusel. "Oleme Euroopasse integreerumise projekti osalised ja peame parandama oma infrastruktuuri. Mitte ainult raudteid, vaid ka elektri ja energia vallas," lausus ta.

Oodatavalt ligikaudu kolm miljardit eurot maksva Rail Balticu projektiga on kavas ehitada Kaunast ja Riiat läbiva Marijampolė ja Tallinna vaheline Euroopa standardse 1435-millimeetrise rööpmelaiusega uus raudtee. Ilmselt on raudtee ehitamiseks vaja EL-i kuni 85-protsendilist toetust plaanitava Euroopa Ühendamise Rahastu kaudu.