Kauplustes ja internetis müüdud kaupade maht vähenes 0,5% võrra, järgides aprillis alanud 0,1% langust, teatas Suurbritannia statistikaamet neljapäeval. Müük ilma autokütuseta vähenes 0,3%.

Arvud tekitavad muret, sest varem majandust vedanud tarbijad hakkavad oma vööd koomale tõmbama. Brexitiga kaasnev ebakindlus sundis ettevõtteid mullu oma investeeringuid kohendama.

Tarbijate kulutused ja Brexiti ootuses kogutud laoseisud tõid tänavuse aasta alguses majandusele kasvu, kuid nüüd näib trendiks olevat aeglustumine, mis andis Inglismaa Pangale täiendava põhjuse loobuda intressimäärade tõstmisest.

Jaemüük peaks juunis suurenema 3,1%, kui teises kvartalis soovitakse saavutada esimeses kvartalis näidatud 1,6% kasvu.

Toiduainete müük vähenes 0,1%. Mittetoidukaupade müük vähenes 0,5%, kusjuures kaubamajade kaotus suurenes, sest rõivaste ja jalatsite müüki vähenes 4,5%, mis suurim langus alates 2015. aasta juulist alates, kui müüke mõjutas hooaja kohta ebatavaliselt külm ilm.

Võrreldes 2018. aasta maiga kasvas müük vaid 2,3%, sest ilm oli ebatavaliselt soe ja toimus prints Harry ja Meghan Markle'i pulm.

Müügiväärtus kasvas 2,7%, mis on kõige väiksem kasv alates 2016. aasta juunist. Kuid kaubamajade tulemused langesid 2,4%, mis on suurim langus alates 2009. aasta algusest, kui Suurbritanniat räsis finantskriisi.