Orgaaniline toit on Hiinas seni olnud väga ebapopulaarne. Kogu toidutarbimisest moodustas see eelmisel aastal vaid 1,01 protsenti, samas on see võrreldes 2007. aastaga kasvanud pea kolm korda. Sel aastal oodatakse aga kahekordset kasvu, sest üha enam on neid, kes ei usu enam tavatoidu kvaliteeti.

Hiinas on nimelt mitmetel andmetel kõige rohkem toidualaseid rikkumisi maailmas. 2013. aastal leiti Shanghai Huangpu jõest, mis on üks linna olulisemaid joogivee reservuaare, hulpimas kokku 3000 surnud põrsast. Mõni kuu hiljem sai teatavaks, et kriminaalne rühmitus müüs lambaliha pähe roti- ja rebaseliha. See tekitas rahvusvahelise skandaali ning arreteeriti kokku üle 900 inimese.

2014. aastal jätkusid probleemid. USA lihatööstuse OSI Groupi Hiina tütarfirmat süüdistati üle aja läinud liha müümises. OSI müüb liha muuhulgas McDonaldsile ning Yum Groupi kuuluvale KFC-le.

Wal-Mart tõmmati samuti skandaali, kui selgus, et nende eesliliha tooted sisaldavad ka rebaseliha. Hiljuti lisandus sellele seltskonnale ka Subway. Hiina meedia kirjutas detsembris, et võileivarestorani töötajad muudavad liha ja juurvilja „parim enne" kuupäevi, et nende kasutusaega pikendada.

Orgaanilise toidu populariseerimisele annab tõenäoliselt panuse ka valitsus, kelle prioriteediks on võetud tervislik toit ning kohalike toiduainete suurem tarbimine.

Ärivõimalus

Noah Organic on Pekingis asuv orgaanilist toitu kasvatav ettevõte. Selle juht Zhu Xun alustaski oma ettevõttega erinevate skandaalide tõttu. Farm on tegutsenud neli aastat ning tänaseks on loobutud igasuguste väetiste ja pestitsiidide kasutamisest. Zhu kasutab traditsioonilisi meetodeid nagu teisi putukaid söövate putukate kasvatamist ja maalapile laskmist.

Keemiavabad toidud ei ole aga sugugi odavad. Noah Organicust ühe 6-kilogrammise juurviljakoguse tellimine maksab 32 dollarit, mis on viis korda kallim, kui osta sama kogus kauplusest. Kui liita sinna ka 10 muna ja kott viljateri, siis tõuseb hind 48 dollarile.

Hiina keskklassi ostujõud aina kasvab, palgad tõusevad. Nii kasvab ka nende inimeste arv, kes saavad lubada tervislikku toitumist ning dieeti. Zhu ettevõttel on täna 1500 nö liiget, kes pidevalt tellivad. See tähendab, et firma tuleb täna ots-otsaga kokku. Zhu pakub neile, kes orgaanilisse toitu eelarvamustega suhtuvad, võimalust tasuta farmi külastada ja oma silmaga tegemisi kaeda. Klientide arv üha kasvab.