"Kuigi aasta alguses oleksin raadioreklaami mahu kasvu prognoosinud optimistlikumalt, pakun praegu tõusuks viis protsenti, kusjuures kogu reklaamituru mahu kasvuks kuni kümme protsenti," ütles Jõgi teisipäeval BNS-ile.

Jõgi hinnangul tuleb kasv eelkõige ajalehtede arvelt, kus turg on suhteliselt selge ja sihtgrupid hästi paigas. Televisioonis võib tulla sel aastal veel korrektsioone, mis kokkuvõttes ei suurenda võib-olla rahasumma suurust, kuid tuleb kasuks kindlasti telereklaamile, lisas ta.

Kõige segasem ongi Jõgi sõnul mullu 76,3 miljoni kroonise mahu saavutanud raadioturg, kus võistlejaid on ilmselgelt liiga palju.

Trio Raadiogrupi reklaamihinnad muutusid viimati 1. märtsist. Keskmine hind otseselt ei tõusnud ega langenud, vaid ettevõte korrigeeris hindu vastavalt oma jaamade reitingutele ja müügiedule, märkis Jõgi.

Raadiojaamades Sky Plus, Sky Radio, Russkoje Radio, Radio Eesti ja Energy FM reklaami müüva Sky Media müügidirektor Heiki Abel prognoosib samuti selleks aastaks reklaamituru kasvu. "Kui suur ja millistesse meediatesse, jäägu Emori ennustada," lisas ta.

Oluliseks ohuks peab Abel raadioturul sageli esinevaid põhjendamatuid allahindlusi.

1. juunist tõusevad reklaamihinnad Sky Radios, kuna alates eelmisest suvest on raadio kuulatavus pidevalt kasvanud, Narvas käivitus uus Sky Radio saatja ning jaama tehnilisse varustatusse on tehtud helikvaliteedi parandamiseks investeeringuid, rääkis Abel.

Niinimetatud A-ajal ehk kella 9-12 ja 13-17 maksab reklaamiaeg Sky Radios uue hinnakirja järgi 15 krooni asemel 18 krooni sekund. B-aja (kella 7-6 ja 17-20) hind tõusis samuti kolm krooni 13 kroonile ning C-aja (kella 20-06) hind ühe krooni võrra viiele kroonile.

Maist tõusis ka Russkoe Radio hommikutundide reklaamihind. "Hetkel ei oska järgmisi muutusi kommenteerida. Kindlasti ei ole meie hinnapoliitikaks hindade kergitamine, vaid nende viimine vastavusse kuulatavuse ja turusituatsiooniga," märkis Abel.

Raadiojaamu Star FM ja Power Hit Radio omava Mediainvest Holding AS-i esindaja sõnul neil lähemal ajal reklaamihindu plaanis muuta pole.