Suured äriettevõtted olid mõne erandiga kõik Suurbritannia Euroopa Liidus jätkamise pooldajad, märkis Reuters. Peamine põhjus oli lihtne ligipääs 500 miljoni tarbijaga turule.

Näiteks Jaguar Land Rover on arvutanud, et oodatav kasum väheneb aastaks 2020 miljardi naela võrra, kui Suurbritannia hakkab ELiga kauplema maailma kaubandusorganisatsiooni WTO reeglite kohaselt. Ettevõtte omanikfirma, India autotootja Tata Motors aktsia kukkus täna börsil üle kümne protsendi.

Maailma suuruselt teise terasetootja Nippon Steel & Sumitomo Metal president Kosei Shindo ütles ajakirjanikele, et referendumi tulemus on äärmiselt pettumustvalmistav. "Me oleme väga mures selle negatiivsete mõjude pärast, mitte ainult Suurbritanniale ja Euroopa Liidule, vaid kogu globaalsele majandusele," märkis ta.

90% oma toodangust eksportivad Šoti viski tootjad on mures mitte ainult ELi turu pärast, mis tarbib kolmandiku nende toodangust, vaid ka teistele turgudele pääsu pärast. Näiteks ei saa enam ELi lipu all läbi rääkida suure ja kasvava turuga Indiaga, kus kehtib importalkoholile 150% tollimaks.

Suured ravimitootjad aga, nagu näiteks AstraZeneca, on mures sellepärast, et EList lahkumisega kolib Londonist minema ka EMA, Euroopa ravimiagentuur, mis langetab uute ravimite ELi turule lubamise otsuseid. "See tekitab meie tööstusharus vahetult väljakutseid, mis puudutavad tuleviku investeeringuid uuringutesse ja töökohtade loomisse," ütles Reutersile Briti ravimitootjate assotsiatsiooni juht Mike Thompson.

Briti tööstuse katusorganisatsioon CBI on välja arvutanud, et Brexit läheb Suurbritanniale aastaks 2020 maksma 550 000 - 950 000 töökohta.