Suurte keskuste haldajad rõõmustavad taasavamisnädala numbrite üle. Vaid üks jäi kidakeelsemaks

 (92)
Suurte keskuste haldajad rõõmustavad taasavamisnädala numbrite üle. Vaid üks jäi kidakeelsemaks
Foto: kollaaž (Delfi)

Ärileht uuris kaubanduskeskuste haldajatelt, kuidas neil esimese nädala argipäevadel läks ning sai teada, et suured keskused on kiiresti külastajatega täitunud. Kas on see tingitud sellest, et inimestel oli kogunenud suur hulk täitmata soove või ongi normaalsus taastunud? Vaid ühe keskuse juht erilist rõõmusõnumit ei edastanud.

Kristiine ja Rocca al Mare keskusi haldab Citycon. Keskuste juht Kristjan Maaroos ütleb esmalt, et esimesed päevad avatud keskustes läksid hästi, täpsemaid kokkuvõtteid saab siiski teha nädala lõppedes.

„Kahtlemata on piirangutel ja soovitusel püsida kodus suur mõju, aga oleme nendes tingimustes külastajanumbritega rahul. Esimeste päevadega on külastatavus taastunud Rocca al Mare keskuse puhul ligi 75%-le ja Kristiine keksuses 80%-le võrreldes tavapärase keskmisega mai kuus," kommenteeris Maaroos ja lisas, et üks põhjus heale külastajate hulgale on kindlasti vahepealse kinnioleku jooksul kuhjunud vajadused, mis tõid inimesed keskustesse. „Ootame huviga, kuidas läheb esimene nädalavahetus pärast taasavamist," ütles ta.

Keskustesse tuleb uusi tegijaid

Kahte suurt keskust omab ka Capfield, kellele kuuluvad Lasnamäe Centrum ja Nautica. Capfieldi juhatuse liige Ruben Gornischeff saab olla veelgi rõõmsam. Läsnamäel asuva keskuse külastatavus on juba praegu olnud sama nagu 2019. aastal samal ajal. Nautica keskus ootab aga endiste aegade taastumiseks laevaturiste.

Seotud lood:

„Lasnamäe Centrumis oleme viimase nelja päeva jooksul saavutanud keskmiselt 95-98% oma 2019. aasta külastatavusest ja oleme saanud positiivset tagasisidet ka mitmetelt üürnikelt, kes on andnud teada headest tulemustest oma kaupluste ostude arvu ja käibe osas - eraldi tasub välja tuua JYSKi ja PEPCO," rääkis Gornischeff.

Mõlemas Capfieldi keskuses on avatud 96% kauplustest. Nad peavad seda lausa fantastiliseks tulemuseks. Vaba aja veetmiseks mõeldud asutused peavad ootama 1. juunini, et uksed avada.

„Meil on hea meel selle üle, et kõik meie käimasolevad projektid üürnike vahetamise ja keskuste pakkumise parandamise osas jätkuvad ja peagi avame Lasnamäe Centrumis kahe maailmakuulsa brändi, Burger Kingi ja Deichmanni pinnad. Just lõpetasime rendiläbirääkimised uue väikese restorani avamiseks Lasnamäe Centrumis, mis avatakse 6 nädala jooksul. See näitab, et nõudlust hea asukohaga ja turul kanda kinnitanud ostukeskustele jagub," on Gornischeff positiivne.

Astri Grupp on rahul

Astri Grupi turundusjuht Matthias Vutt sõnas, et keskuste külastatavus oli esimesel päeval kõigis keskustes sisuliselt samaväärne keskmise kriisieelse esmaspäevaga, mis on tema sõnul väga positiivne tulemus. Nende gruppi kuuluvad teiste seas Tartu Lõunakeskus ja Pärnu Keskus ja Balti Jaama Turg.

„Ülejäänud nädalapäevadel on ülegrupiline keskmine külastuste arv olnud ca 15-20% väiksem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Kogu selle olukorra juures on olnud eriti hea meel, et nii kaupluste töötajad kui ka kliendid on käitunud väga vastutustundlikult ja on pidanud kinni eriolukorra reeglitest," rõhutas ta.

T1 mure on täna meelelahutus

T1 Mall of Tallinna juht Allan Remmelkoor ütleb esmalt, et eks iga uus algus nõuab jälle sisse töötamist ning ka nende külastajate numbrid ei ole veel kriisieelsetel tasemetel.

T1 ootab meelelahutusvaldkonna piirangute leevendamist, kuna nende populaarsed Super Skypark ning Cinamoni kino ei saa hetkel veel külastajaid võõrustada.

„Küll on aga avatud tavakauplused ning ka 4. korruse kohvikud-restoranid. On üksikuid lahkujaid, näiteks Tez Toursi reisibüroo, ja mõned kauplused plaanivad avada koos meelelahutusvaldkonnaga," ütles Remmelkoor.