Sel kevadel tippsuusatamisest loobunud Jaak Mae ja Kaspar Kokk ei istu pärast tavainimese elu juurde naasmist käed rüpes, vaid peavad ambitsioonikat äriplaani, millega koolieelikutesse spordiarmastust süstida. Suusatajate ettevõte kannab nime Leiutajate Klubi ja nagu ilmselt iga lapsevanem sellest nimest aru võib saada, tähendab selline nimi sporditarbeid ja -riideid, mis on varustatud populaarse koeratüdruku Lotte piltidega.

„Ma tean enda kogemusest, kuidas mu kolmeaastane tütar ei taha endale rattakiivrit pähe panna, aga kui seal oleks peal Lotte pilt ja teised tegelased, siis ma olen kindel, et ta paneks selle tunduvalt parema meelega pähe,” sõnas idee autor Kokk.

Palju eri tooteid

Kaubaartiklite nimekiri näeb vähemalt kavatsustes väga muljetavaldav välja. Kui kasutada Koka enda väidet, siis võib Lottega varustatud saada mis tahes sporditoode. „Esmalt on meil tellitud kaelasallid ehk buff ’id, mille disainid me äsja kätte saime, ja sel nädalal tellime me need ära,” lausus Kokk. „Augusti alguseks peaks saama valmis ka suusanäidised ja hiljemalt 1. septembrist võiks neid leida olla.”

Seejärel peaks aga juba tulema kogu suusavarustus alates suuskadest kuni suusamütsideni, tõukerattad, jalgrattakiivrid, ujumiskätised ja -rõngad. „Üritame noori sportima meelitada seeläbi, et spordivarustust muuta lemmiktegelaskuju järgi atraktiivsemaks,” selgitas Kokk. „Joonisfilm on väga soosiv ja nad tahavad, et lapsed tunneksid Lottest rõõmu, ja kutsuda sellega neid ka sporti tegema.”

Endiste suusameeste plaan tuleb kaubanduslikult väga soodsal ajal, sest augusti lõpuks peaks kinodesse jõudma täispikk multifilm „Lotte ja kuukivi saladus”, mis tõotab vahepeal natukene rahunenud Lotte-vaimustuse uue ja särava leegiga taas lõkkele puhuda.

„Suusameeste idee on väga hea ja me tahame kindlasti osaleda lastele spordi populariseerimise juures,” sõnas koos Heiki Ernitsaga Lotte tegelaskuju sünni taga olev Janno Põldma.

Põldma sõnul käivad kodumaised ettevõtted võrdlemisi tihti Lotte kaubamärgi kohta maad kuulamas. „Me oleme üritanud hoida enda põhimõtteid, et toode peab olema lapsesõbralik, võimalikult loodussõbralik ja võimalusel ka seotud spordiga ehk keemiapommid ei tule meil arvesse,” kinnitas Põldma.

Koka sõnul üritavad ka nemad hoida toodete juures tootjamaana Eestit.

Ebaedu

Baltika katsetas riideäris

2007. aastal lõi Eesti Joonisfilm käed Baltika Grupiga, et hakata looma lastele mõeldud moebrändi.„Kaks edukat Eesti märki lähevad ühiselt välisturule – eks ole näha, kas tekib ka oodatud võimendus,” teatas Baltika juht Meelis Milder toona.

Kevadel kirjutas aga Eesti Eks­press, et lastega saab nüüd Baltikale kuuluva Mosaici keti poodides rahulikult käia, sest Lotte piltidega lasteriideid seal ei leidu.