Riiete ja jalatsite kaupluste mahtude kiiret kasvu võis omalt poolt mõjutada soodusmüükide jätkumine, varasematel aastatel kestsid soodusmüügid mõnevõrra lühemat aega, kirjutas Swedbanki makroanalüütik Annika Paabut.

Müügimahud kahanesid juulis eelmise aasta juuliga võrreldes toiduainete, tubakatoodete ja alkohoolsete jookide spetsialiseeritud kauplustes ning majatarvete kauplustes - vastavalt 2% ja 2,3%.

Kuid nagu mainitud ka Statistikaameti pressiteates, on viimase puhul tegemist suuresti kõrge võrdlusbaasiga.

Aasta teisel poolel jaekaubanduse müügimahtude kasv jätkub, kuid mõnevõrra tagasihoidlikuma tempoga. Jaekaubanduse müügimahud on mõjutatud ühelt poolt sesoonsetest teguritest nagu turismihooaeg ja teisalt residentide sissetulekute kasvust.

Ja ehkki on oodata palga ja hõive kasvude jätkumist, kasvavad ka sundkulutused, eelkõige kulutused eluasemele ja toiduainetele, mis omakorda pärsivad majapidamiste soovi ja ka võimalusi tarbimiskulutusi suurendada.