Swedbank selgitab, miks hüljati tuhanded kliendid: pangabussidel on meeletu töökoormus

 (142)
Lisatud Swedbanki statistika sularaha väljavõtu kohta Türil!
Swedbank
SwedbankFoto: Eva Ligi

Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivaski sõnul ei saatnud nad Türi lillelaadale pangabussi seepärast, et "pangabussi esmane ülesanne on olla liikuv pangakontor, mille eesmärgiks on pakkuda nõustamisteenust klientidele peatuskohtades, kus puudub Swedbanki kontor".

Ühtlasi rõhutas Swedbanki esindaja, et pank pakkus laada korraldajatele võimalust rentida GSM makseterminale, mis ei vaja eraldi sideliini ning maksed toimuvad GSM võrgu kaudu. Kui palju see teenus maksab, Siilivask ei öelnud.

"Vabandame oma klientide ees, kes lootsid üritusel meie pangabussist sularaha võtta. Kuid tõepoolest ei osale me enam pangabussiga erinevatel üritustel ning selle peamiseks põhjuseks on busside töökorralduslik pool. Pangabussi esmane ülesanne on olla liikuv pangakontor, mille eesmärgiks on pakkuda nõustamisteenust klientidele peatuskohtades, kus puudub Swedbanki kontor," selgitas Siilivask.

Tema sõnul katab Swedbank bussiga iga kuu 51 peatuskohta Eestis. "Seega on busside töökoormus väga suur. Peatuskohtades käimise osas me kvaliteedis kindlasti järelandmisi teha ei saa. Seega pidime otsustama üritustel osalemise kahjuks," teatas Siilivask.

Ta lisas, et Türi lillelaada korraldajate poolt tuli tellimus pangabussile 24. märtsil 2014. "Meie vastasime omapoolsete põhjendustega 27. märtsil 2014. See on piisavalt pikk aeg selleks, et korraldajad oleksid saanud sellest teada anda ka müüjatele," kritiseerib Swedbanki esindaja omakorda laadakorraldajaid.

Seotud lood:

Swedbanki teatel kasutati eelmisel aastal pangabussi sularahaautomaati sularaha väljavõtmiseks Türi lillelaadal järgmiselt: reedel- 187 korda, laupäeval 455 korda ja pühapäeval 250 korda.
Pank vaatas üle ka eelmise nädalavahetuse tehingud Türi sularahaautomaatides ning tulemustest selgub, et kui tavaliselt oli reedeti 300 tehingut, siis seekord 600 ehk poole võrra rohkem. „Rääkida nüüd tuhandetest klientidest, kes sularaha soovisid, ei ole siiski päris õige,“ märkis Siilivask.

Türi lillelaada peakorraldaja, Türi Aianduse ja Mesinduse Seltsi juhataja Liivi Lohvart rääkis Ärilehele, et tema jaoks on iga-aastane rutiin saata jaanuarikuus Swedbanki Pangabussi tellimise taotlus.

"Saatsin taotluse ära ja veebruaris tuli vastus. Selles öeldi, et Swedbank otsustas lõpetada Türi lillelaada teenindamise, kuna klientide huvi sularaha vastu olevat sellel laadal väike. See on täiesti absurdne ja otsitud põhjus, sest kõigil varasematel aastatel on Pangabussi juures alati olnud pikad järjekorrad inimestest, kes vajavad sularaha," räägib Lohvart.

Ta püüdis mitmel korral Swedbanki veenda lillelaadale tulema, kuid tulutult. "Viimaks kirjutasin neile lõpetuseks, et olgu, eks Türi Aianduse ja Mesinduse Selts valib ka edaspidi paremini, kus oma raha hoiab. Aga vaevalt, et see neid huvitab.. Meie oleme väike mutter ja pangale korda ei lähe," on Lohvart nördinud.

Target Ärileht