Vabandame vale mulje pärast, mis seoses sularahateenuste muutusega Haapsalu kontoris Läänemaa inimestele ja Eesti avalikkusele laiemalt on jäänud. Suhtluses pole oluline mitte see, mida soovid öelda, vaid see, kuidas Sind mõistetakse. Antud loo puhul väljendas Swedbanki esindaja end mõneti valesti ja palume selle pärast vabandust.

Meie otsusest Haapsalus sularahaga seotud töökorraldust muuta oli eelnevalt juttu ka linnavõimu esindajatega. Selle sammuga liigume juba mitu aastat tagasi alguse saanud suunas, kus lähtume klientide muutuvatest harjumustest – kontoreid külastavate klientide hulk on viimastel aastatel mitu korda kahanenud ning igapäevaseid panga-asju aetakse aasta-aastalt enam interneti- või mobiilipangas ning pangaautomaatide vahendusel.

95% Swedbanki Haapsalu klientidest, sealhulgas pensionäridest, teeb sularahatehingud automaatide vahendusel - näiteks aprillikuus sooritas kontoris telleri abiga sularaha sissemakse kontole 18 inimest, samal ajal tegi seda sissemakseautomaadis 3664 inimest. Igakuiselt teeb sularaha sisse- või väljamaksetehinguid kontoris 36 Haapsalu eraisikut. Valuutavahetustehinguid tehti Haapsalus aprillis 118, suvel kerkib see arv paarisaja tehinguni. Eurole ülemineku järel on valuutatehingute arv kõigis meie kontorites, ka Haapsalus, oluliselt vähenenud.

Haapsalu näol on tegu teise maakonnakeskusega, kus sularahaga seoses töökorraldust muudame – eelmisel sügisel tegime sama sammu Paide kontoris, kus kogu protsess sujus rahulikult. Mõistame, et nende inimeste jaoks, kes sularahaga siiski kontoris toimetama on harjunud, on tegu muutusega, mis vajab kohanemist. Selleks võtamegi sagedaste sularahatehingute tegijatega Haapsalus eraldi ühendust ja aitame leida alternatiivsed võimalused, kuidas pangaasjad aetud saaksid. Samamoodi käitume ka kõigis teistes kontorites, kus sularahaga seotud töökorraldust muudame.