„Näeme jätkuvalt kõrget majandusaktiivsust – ettevõtete laenuhuvi ei ole raugenud ja ka eraisikute kindlustunne püsib endiselt tugev. Seda näitab meie aastaga 7% ja viimase kvartaliga 1,4% kasvanud laenuportfell," ütles Swedbanki juhatuse esimees Robert Kitt. Tema sõnul on kasvamas klientide huvi mobiilipanganduse ja uute turvaliste autentimisvahendite suhtes: Swedbanki mobiiliäpil on aktiivseid kasutajaid enam kui 260 000 ja Smart-ID-d kasutab ligi 140 000 meie klienti.

"Panganduse tempokast digitaliseerumisest tõukub paljuski ka meie aina laiemaks muutuv koostöö Eesti ülikoolidega. Tegeleme nimelt aktiivselt sellega, et töötada koos ülikoolidega välja aineid, õppekavasid ja praktikaprogramme, mis aitaksid kaasa tulevaste pangatöötajate harimisele," rääkista. Koostöö Tartu Ülikooliga on aidanud ettevõttel ka Tartus oluliselt laieneda. Swedbank on seadnud endale eesmärgiks värvata rohkem inimesi väljaspool Tallinna ja Tartust on tänaseks saanud meie suuruselt teine üksus, kus töötab kokku 192 inimest,“ rääkis Robert Kitt, Swedbanki juht Eestis.

Laenud ja hoiused

Laenumaht kasvas esimeses kvartalis 1,4 protsenti nii eraisikute kui ka ettevõtete laenude kasvu toel. Hoiuste maht kasvas 0,2 protsendi võrra. Eraisikute hoiused kasvasid, samas kui ettevõtete hoiused kahanesid.

Krediidikvaliteet

Laenukahjumite reserv vähenes 1,2 miljonit eurot, eelmise. aasta esimeses kvartalis vähenes see 1 miljonit eurot.

Tulud ja kulud

Puhas intressitulu suurenes 5,4 protsenti. Kasvu peamiseks põhjuseks oli suurem laenuportfell.
Puhas teenustasutulu kasvas 4,9 protsenti, kuna tulud maksete töötlemiselt, väärtpaberite haldamiselt ja kaardimaksetelt kasvasid.

Kogukulud langesid 2,6 protsenti peamiselt madalamate haldus- ja turunduskulude tõttu.

Ettevõtte areng

Selle aasta esimese kvartali jooksul on Swedbank jätkanud kliendikogemuse parandamist digikanalite abil. Swedbanki era- ja äriklientide mobiilirakenduse uue versiooni ning mobiilse viipemakse (mobiilse rahakoti) arendamine käib ja on avatud klientide tagasisidele.

Et toetada üleminekut paroolikaardilt teistele autentimisvahenditele, pakume ühe võimalusena Smart-ID väljastamist ka pangaesindustest. Smart-ID tuli turule eelmise aasta alguses ja seda kasutatakse isiku tuvastamiseks, lepingute allkirjastamiseks ja maksete kinnitamiseks mobiiltelefoni abil. Praeguseks on Smart-ID võtnud kasutusele üle 500 000 kasutaja Baltikumis ja 140 000 kasutajat Eestis.