”Meie tulemused on head ja tegevuse efektiivsus kõrge, mida näitab püsivalt hea kulu-tulu suhe – 0,35,” sõnas Swedbanki Eesti peadirektor Priit Perens. Aasta varem oli sama näitaja 0,36.

Perensi sõnul võib heade tulemuste taga näha klientide aktiivsuse kasvu.

“Aastaga suurenes meie aktiivsete klientide arv ligi 9600 kliendi võrra. Rahul võib olla ka hiljutise maineuuringu tulemusega, mis tunnistas Swedbanki mainekaimaks suurettevõtteks – seda juba neljandat aastat järjest,” märkis Perens.

„Turu elavnemise tõttu ettevõtetele avanenud uued võimalused ja tarbijate valmisolek toidavad paratamatult ootusi uute laenude väljastamiseks. Turuliidrina tunnetame aga ka vastutust pakkuda lahendusi, mis oleksid jätkusuutlikud kõikide osapoolte jaoks ning mitte kallutada laenusoovijaid tegema valesid otsuseid. Loodetavasti kasutavad kliendid uusi avanevaid laenuvõimalusi siiski mõistlikult,” rõhutas Perens.

Kasum enne laenukahjumeid kasvas 4,2% võrrelduna sama perioodiga aasta tagasi.

Laenuportfelli aastane kahanemine 9,4 protsendi võrra oli põhjustatud peamiselt laenude tagasimaksetest ja ettevaatusest uute laenude võtmisel.

Swedbanki turuosa väljastatud laenudes on 41,3 protsenti (mai lõpu seisuga).

Teises kvartalis oli laenukahjum 15,3 miljonit eurot, võrrelduna 40 miljoni euroga aasta varem. Probleemsete laenude maht on aasta jooksul vähenenud, 2011. aasta teise kvartali lõpu seisuga oli see 529 miljonit eurot, võrreldes 603 miljoni euroga 2010. aasta teise kvartali lõpus.

Swedbanki hoiuste maht kasvas aastases võrdluses 0,8 protsenti. Swedbanki hoiuste turuosa aastaga oluliselt ei muutunud, kahanedes 0,2 protsendi võrra 46,5 protsendile.