Eesti toidu- ja esmatarbekaupade turul hoidis eelmisel aastal liidripositsiooni ETK grupp 20,7 protsendi suuruse turuosaga.

ETK Grupi eelmise aasta käibeks oli majandusaasta aruande bilansis märgitud 224 miljonit eurot. Grupp märgib aruandes, et ettevõtte konsolideeritud netokäive moodustas mullu 390,9 miljonit eurot, mis ületas sellele eelnenud aastat 8,7 protsendi võrra.

Grupi kahjum oli 0,53 miljonit eurot, samas kui 2010. aastal oli ettevõte enam kui 0,27 miljoni euroga kasumis.

ETK Grupp hõlmab kolme toidu- ja esmatarbekaupade ketti: hüpermarketid Maksimarket, supermarketid Konsum ning A ja O lähikauplused.

Suurima osa grupi käibest moodustas 184,2 miljoni euro suuruse käibega kauplusekett Konsum, mille käive kasvas 2010. aastaga võrreldes 13,2 protsenti.

Kaupluseketi A ja O netokäive oli 2011. aastal 87 miljonit eurot, suurenedes aastaga 7,1 protsenti.

Maksimarketi keti käive 57 miljonit eurot on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes suurenenud 5,5 protsenti.

Kauplusekettide osakaal ETK Grupi käibest oli 2011. aastal järgmine: Konsum 47 protsenti, A ja O 22 protsenti, Maksimarket 15 protsenti ja muud kauplused 16 protsenti.

Rimi Eesti Foodi müügitulu, mis sisaldab nii Rimi kui ka Säästumarketite kaupluste tulemusi, oli 2011. aastal 352 miljonit eurot, kasvades aastaga 2,9 protsenti.

Keti kahjum oli 0,541 miljonit eurot, mis vähenes võrreldes 2010. aasta 3,294 miljoni euro suuruse kahjumiga.

2011. aastal investeeris ettevõte uute kaupluste rajamisse ja olemasolevate kaupluste uuendamisse 3,9 miljonit eurot.

2011. aastat võib Rimi Eest Foodi hinnangul lugeda jaekaubanduses kerge tõusu aastaks. Müükide kasv vastas jaemüügi arengule ning tugines töötuse vähenemisele ja tarbijate kindlustunde paranemisele. Põhiliseks kasvu mootoriks 2011. aastal oli toidukaupade hinnatõus, mis vastas üldisele makromajanduslikule trendile.

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvate Selveri supermarketite 2011. aasta konsolideeritud käive oli 317,9 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 2,9 protsenti. Supermarketite konsolideeritud maksueelne kasum oli 2011. aastal 14,1 miljonit eurot, näidates võrrelduna 2010. aasta sama perioodiga 50,7 protsendi suurust kasvu.

Selverite keti konsolideeritud puhaskasum oli 2011. aastal 11 miljonit eurot, kasvades võrrelduna aasta varasema perioodiga 24,2 protsendi võrra.

Selveri müügitulemusi mõjutasid ettevõtte hinnangul renoveerimistööd neljas kaupluses - Kadaka Selveris Tallinnas, Mai Selveris Pärnus, Männimäe Selveris Viljandis ja Vilja Selveris Võrus. Narvas suleti ebaefektiivselt tegutsenud Soldino Selver.

2011. aastal kasvas Maxima käive Eestis võrreldes 2010. aastaga 13,3 protsenti 291 miljoni euroni. Jaekett investeeris aastaga Eestisse üle 15 miljoni euro. Aasta lõppes ketile majandusaasta aruande järgi 8,3 miljoni euro suuruse kahjumiga.

Prisma Peremarketi käive kasvas 2011. aastal veerandi võrra 147 miljoni euroni. Kahjumi, mis ulatus 0,6 miljoni euroni tõid ettevõtte sõnul hindade hoidmine püsivalt soodsal tasemel ning töötajate palkade tõstmine masueelsele tasemele.

Ettevõte investeeris eelmise aastal kolme kaupluse - Sikupilli, Kristiine ja Lasnamäe Prismade ümberehitusse 3,5 miljonit eurot.