Takso tellimise mobiilirakendus Taxify sai endale konkurendi

 (16)
Takso tellimise mobiilirakendus Taxify sai endale konkurendi
Üks Taxigo startup'i loojatest Eduard DubrovskiFoto: DELFI

Noored Eesti inimesed lõid mobiilirakenduse, mis võib nende arvates olla alternatiiviks populaarsele takso tellimise rakendusele Taxify. Üks Taxigo startup'i loojatest Eduard Dubrovski on seisukohal, et nende peamine erinevus seisneb selles, et loojad on valmis reageerima nii taksojuhtide kui ka klientide soovidele ja muutma vastavalt sellele ka oma rakendust. Taxify aga ei näe selles enda äri jaoks ohtu.

Uus rakendus pole mitte üksnes võimalus takso tellimiseks, vaid ka töövahend dispetšeri jaoks. Lisaks saab ka Taxigo’sse helistada – see on pluss nende jaoks, kes pole harjunud kasutama mobiilirakendusi, kuid siiski ei taha taksot otsides suurt hulka ettevõtteid läbi helistada.

Äpp tegutseb kliendi eest

Eduard kinnitab, et Taxigo väljatöötamisel ei toetunud arendajad juba olemasolevale Taxify rakendusele, vaid alustasid kõike nullist. Tema sõnul on see taksofirmadele täiesti uus projekt, klientide jaoks aga uus meetod taksode tellimiseks.

Lühidalt öeldes seisneb rakenduse olemus selles, et nutitelefon määrab kliendi asukoha WiFi ja GPS-i abil ja pakub kliendile valikuks aadressi või konkreetse asukoha ‒ kohviku, ettevõtte, ilusalongi ‒, mis asub kliendi lähedal. Seejärel ilmub ekraanile kolm valikut: soodne, standard ja äriklass. Nende seast tuleb teha valik. Märkida üks või mitu. Seejärel vajutada “Go” ja oodata, kuni rakendus ise takso leiab. Süsteem otsib kõikide vabade taksode seast, mis vastavad kriteeriumitele ja asuvad kliendile kõige lähemal.

Taxigo aitab kokku hoida

Eduardi sõnul on mõte selles, et inimestel on raske hinnata sõidu maksumust tariifi järgi: „Isegi mina, kes ma olen tihedalt taksodega seotud, ei suuda kohe hinnata, kas üks või teine pakkumine on kallis või odav. Ma võin kinnitada, et inimesed, kes tellivad takso, mille puhul sõidu alustamine maksab 2 eurot, kilomeeter 80 senti, arvavad, et see on odav, kuid sõit kesklinnast Lasnamäele maksab sel juhul sama palju kui Tulika taksol, ainult et ette sõidab vana Opel Zafira. Tõsi küll, Taxigo klient ei näe takso täpset hinda enne selle leidmist, kuid määrates otsingusse soodsa takso maksab ta Tallinna kesklinnast Lasnamäele sõidu eest umbes 5‒6 eurot. Teekond linna ühest otsast teise on umbes 10 eurot.

Arendajad on veendunud, et nende rakenduse mugavust hindavad eriti inimesed, kellel on olnud raskusi takso tellimisega tipptundidel ‒ nüüd piisab, kui sisestada aadress, mugavusklass ning oodata, kuni süsteem ise sobiva takso leiab.

Taxify on konkurendi ilmumise üle rõõmus

Taxify esindaja Markus Villingu sõnul on uue taksoäpi ilmumine Tallinna turule üksnes tervitatav, kuna nii harjuvad kliendid kui ka taksojuhid mugavama taksotellimise viisiga. Uus rakendus ei mõjuta kuidagi Taxify tööd Eestis. „See tähendab, et me kasvame edasi ning me pole kuulnud, et ükski klient või taksojuht oleks Taxify rakendusest keeldunud,” ütles Villing.

„Me keskendume sellele, kuidas pakkuda kasutajaile parimat kogemust, lisame pidevalt uusi mugavaid teenuseid, näiteks tegime eelmisel nädalal esimesena Baltikumis võimalikuks mobiilimakse,” lisas Taxify esindaja.

Isiklik kogemus

Taxify rakendus leidis minu mobiiltelefonis kindla koha umbes aasta tagasi, asendades eelmise ‒ Kutsutakso. Nüüd on mul telefonis nii Taxify kui ka Taxigo ning ma pole suuri erinevusi märganud. Võibolla tundub Taxigo kasutajamugavus olema parem.

Sealjuures on aga Taxify rakendus parem selle poolest, et minul kui kogenud takso kasutajal on mugavam iseseisvalt valida tariif ja firma, aga Taxigo puhul on jällegi mugav võimalus vajutada „Go” ja oodata, millal süsteem ise takso leiab ‒ see on tõesti mugav nädalavahetuse öösel, kui taksot leida on raske ja sõpradega suhtlemist ei taha katkestada taksode otsimisega.
Taksojuhid, keda olen nende rakenduste abil kutsunud, pole seni samuti veel kindlad, kumba rakendust on mugavam kasutada. Soodsamate takso ettevõtete töötajad kasutavad meeleldi mõlemat ‒ see annab neile lisavõimalusi.

Keskklassi ja äriklassi firmade taksojuhid tunnistavad, et praegu on veel rakendused nende jaoks kehvasti kohandatud ‒ kõige rohkem tellimusi tuleb siiski enda dispetšeri kaudu.