Kuus aastat taksojuhte ühendavat liitu juhtinud ja 22 aastat taksojuhina tegutsenud Lembit Poolaku sõnul oleksid taksojuhid muidu seatud ebavõrdsesse olukorda. „Oleme nõus majandusministeeriumi seisukohaga, mis näeb piirhindade kehtestamises ettevõtlusvabaduse piiramist ehk teisisõnu põhiseaduse riivet,” ütles Poolak.

Kui hinnapoliitika on jäigalt paika pandud, halvaks see tema sõnul konkurentsi. „Liidul on ühene arusaam: kui toimub mingisugune maksimummäärade kehtestamine, peavad taksojuhid saama riigilt dotatsiooni,” lisas ta.

Maksimummäärade kehtestamine viiks liidu hinnangul konkurentsi puudumiseni ja alla ka teenuse kvaliteedi.

„On võimalik, et hakatakse sõitma odavamate autodega. On neidki, kes sõidavad tõepoolest eriliste või eksklusiivsete autodega – ka nende suhtes oleks piirhind ebaõiglane,” lausus ta.

Liit märgib, et Tallinn peaks leidma muid meetmeid, kuidas taltsutada taksoturul aferiste. „Põhimõtteliselt on kontrolli tugevdamine õige, ent pahaaimamatuid turiste nöörivaid taksojuhte on käputäis,” märkis Poolak. Teisalt oli ta nõus, et Tallinna taksoturg on üleküllastunud. „Meil on suurenenud tööpuudus ja võib täheldada, et esimene koht, kuhu leiba teenima tullakse, on taksondus,” lisas ta. Praegu on Tallinnas umbkaudu 2500 taksoteenuse osutajat, kuid hea logistika korral suudaks sujuva teeninduse tagada ka kolmandiku vähema ehk umbes 1700–1800 autoga.

Seadus ei luba

Linn on õhku visanud mõtte kehtestada kindlad tariifid marsruutidel lennujaamast ja sadamast kesklinna, kuid seegi ettevõtmine eeldaks esmalt muudatuse tegemist ühistranspordiseadusesse.

Tegu oleks kindlate liinide teenindusega, mis taksoveo korras lubatud ei ole.

Mutli: dotatsioon on välistatud

•• Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli lausus, et saab oma sissetuleku pärast muretsevatest taksojuhtidest aru. „Teisalt arvavad taksojuhid, et takso on ühistransport peamiselt siis, kui neil on vaja õigust sõita ühistranspordirajal,” märkis ta.

•• Mutli oli veendunud, et linn ei hakka kunagi taksofirmasid doteerima. „Taksosõit ei ole bussi-, trammi- või trollisarnane ühistranspordiliik. Pigem võiks asutada munitsipaaltakso, kuhu linn võtab tööle kvalifitseeritud juhid, kuid ka sel juhul ei näe ma dotatsioonivajadust,” ütles ta. 

•• Abilinnapea sõnul plaanitakse taastada 2006. aastal taksomaffia tõttu kaotatud peatused Sõpruse kino juures ja Viru tänava alguses.