Tallink ehitab Tallinn-Helsingi liinile hiiglasliku gaasilaeva

 (31)
Tallink
TallinkFoto: Andres Putting

Suur parvlaev, mida ehitatakse Soomes Meyer Turku laevatehases, peaks plaani kohaselt valmima 2017. aasta alguses. Alus on umbes 212 meetrit pikk ja kogumahutavusega 49 000 tonni. Kava kohaselt 2800 reisijat mahutav kiirlaev hakkab sõitma Tallinna ja Helsingi vahet, teatab ABB.

7,4 miljoni reisijaga 2013. aastal on see marsruut aastase reisijate arvu poolest üks tähtsamaid kogu Läänemere regioonis. Helsingi–Tallinna liinil sõitvate reisijate hulk esindab ülekaalukat osa (üle 80%) Tallinna Sadama reisijateveost.

Veeldatud maagaasi (LNG) küttel sõitva uue põlvkonna reisiparvlaeva jaoks toimetab ABB Soome, Meyer Turku laevatehasesse sobivad lahendused terve elektrijaama, jõuseadmete ja energiajuhtimissüsteemi jaoks.

ABB tarne aitab vähendada uue LNG parvlaeva kütuse- ja energiakulu ning tagab kõikidele elektriseadmetele ja -süsteemidele kindla toiteallika. ABB tarnib laeva jaoks elektrijaama ning käitursüsteemid, sealhulgas tõhusad ja järeleproovitud sünkroonsed käiturid ja ACS600SD ajamid, keskpingegeneraatorid, peajaotuskilbi, jõuseadme transformaatorid ning põtkurite mootorid.

Peale selle osutab ABB ka inseneriteenuseid ning projektihalduse ja projekti kasutuselevõtuga seotud teenuseid, kaasa arvatud kaugdiagnostikateenust, ning pakub laeva meeskonna põhjalikku koolitust ja ligipääsu ABB ülemaailmsele laevateenuste võrgustikule, millega kaasnevad professionaalsete teenuseosutajate kontaktid mõlemas sadamas.

Seotud lood:

Tänu ABB energiajuhtimissüsteemile EMMA viiakse uue aluse energiatõhusus uuele tasandile. EMMA hakkab toetama laeva meeskonda elektrienergiaga seonduvate protsesside, praktiliste küsimuste ja otsuste langetamise juures ning aitab vähendada aluse üldist energiakulu.

Laevakütusena aitab LNG märkimisväärselt vähendada meretranspordi keskkonnamõjusid. Võrreldes raske kütteõliga (HFO) saab LNG-d kasutades vähendada NOx, SOx ja mikroosakeste heitkoguseid 85–100% võrra. LNG-d kasutav uus parvlaev vastab heitekontrollipiirkonna (kuhu kuulub ka Läänemeri) uutele rangetele eeskirjadele.

„Meyer Turku on üks Euroopa juhtivaid laevatehaseid ning meil on hea meel, et saame Tallink Grupi jaoks valmiva uue moodsa laeva ehitamisel nendega koostööd jätkata,” sõnas ABB Grupi laevade ja sadamate ärivaldkonna juht Heikki Soljama. „LNG küttel sõitvate tänapäevaste parvlaevade puhul, kus aluse kohanemisvõime suurendamine eeldab tõhusaid ja töökindlaid lahendusi, on elektrilised jõuseadmed loomulik valik. Tarnides ühekorraga nii laeva energialahendused, jõuseadmed, energiajuhtimissüsteemi kui ka teenusetoe, on ABB-l võimalus Tallink Grupile uue põlvkonna LNG parvlaeva tõhususe optimeerimisel abiks olla.”

„Uue LNG parvlaeva kavandamisel otsustasime tipptasemel lahenduste ja tarnijate kasuks, et alus oleks ka tulevikku silmas pidades keskkonnasäästlik ning püsiks töökorras. Tallinna-Helsingi liini turuliidritena on meil hea meel seada standard uue põlvkonna reisiparvlaevade jaoks,” ütles AS Tallink Grupi laevateeninduse juht Tarvi-Carlos Tuulik. „Kuna ABB on juhtiv reisiparvlaevade käitur- ja elektrisüsteemide tarnija, ootame esmaklassilist tuge ka laeva töösoleku ajal.”