“Üks probleem on see, et Soomes kaotati laevanduse toetused,” ütles Tallinki Soome direktor Keijo Mehtonen Rootsi ajakirjandusele. “Samuti ei ole me veel valmis jõudnud turu-uuringutega Rootsis,” lisas ta.

“Soome ei rakenda subsiidiume laevatehastele,” ütles Tallinki peadirektor Kalev Järvelill. “Oleme sellega arvestanud, kuna see oli ammu teada.” Tema sõnul on optsioonid jõus, kuid otsust langetatud ei ole.

Tallink on optsiooni uue laeva tellimiseks Tallinna-Stockholmi liinile ka varem pikendanud.

Tallink pidi otsustama jaanuari lõpuks, kas tellida lisaks Soome laevatehases Aker Finnyards ehitatud kruiisilaevale Romantika veel üks laev. Vahepealne võimalus kehtis mai lõpuni.

Juhul, kui Tallink otsustab lisaks Romantikale veel ühe laeva tellida, tuleks see tõe-näoliselt Stockholmi-Tallinna liinile 2004. aastal.

Lisaks on Tallinkil optsioon ka kolmanda samasuguse laeva peale.

Eesti kõige suurema ja kallima laeva Romantika maksumus oli 2,2 miljardit krooni.

Laevandusringkondade hinnangul lepitakse optsiooniga kokku hind. “Sellega määratakse, et samasuguse laeva maksumus ei muutu eelmisest kallimaks, pigem läheb järgmine odavamaks,” ütles üks laevandusjuht. “Kokkuleppes ei pruugi konkreetset tähtaega sees olla.”

Tallinki teatel läheb piletimüük Tallinna-Helsingi vahel regulaarreise tegevale luksuslaevale Romantika edukalt. Eri hinnanguil peaks lõbusõidulaeva täituvus olema vähemalt 70 protsenti, et Tallink uue laeva osas otsuse langetaks.