Samaaegselt sõlmiti ettevõttega Medinvest SpA reisilaeva Superstar prahileping, millega Tallink jätkab reisilaevaga Superstar Tallinn-Helsingi liinil opereerimist 2017. aasta alguseni kui liinil alustab opereerimist Tallinki uue generatsiooni LNG kiirlaev, teatas Tallink.

Reisilaeva Superstar omandiõiguse üleminek ja prahilepingu algus on planeeritud detsembrisse 2015.

Tallinki juhatuse esimehe Janek Stalmeistri sõnul teenindab kiirlaev Superstar Tallinn-Helsingi liinil kuni uue laeva valmimiseni tavapärase graafiku ja meeskonnaga ning reisijatele müügitehinguga seoses muudatusi ette näha ei ole.

Laeva müügist laekuvat raha kasutatakse peamiselt laenude tagasimaksmiseks, jätkates kontserni laenukoormuse vähendamise strateegiat, ja uue ehitatava LNG kiirlaeva ostuhinna sissemakseks.

Seoses laeva müügiga lõpetab Grupp ennetähtaegselt laevaga seotud laenulepingu ja kannab lepingu ennetähtaegse lõpetamise ühekordsed kulud. AS Tallink Grupp teenib 2015. aasta neljandas kvartalis reisilaeva Superstar müügist ühekordse kahjumi summas 7,6 miljonit eurot.

Uhiuuena 120 miljonit eurot maksnud reisilaev Superstar valmis Tallinki tellimusel 2008. aastal Itaalias, Fincantieri Cantieri Navali S.p.A. laevatehases ning on üleandmisest saadik teenindanud reisijaid Tallinn-Helsingi liinil. 175,1 meetrit pika ja 27,6 meetrit laia reisilaeva Superstar kiirus on 27,5 sõlme ning alus võtab korraga peale kuni 2080 reisijat ja 1930 liinimeetrit sõidukeid. Laevas on kokku 186 kajutit ja 736 voodikohta. Laeva ristiema on Kaia Kanepi.

Tallink tellis tänavu veebruaris Tallinn-Helsingi liinile uue, veeldatud maagaasil sõitva kiirlaeva, mida ehitatakse Turus asuvas laevatehases. Uue kiirlaeva maksumus on 230 miljonit eurot ning alus peaks valmima 2017. aasta alguses. Korraga kuni 2800 reisijat mahutava laeva pikkus saab olema 212 meetrit ning kogumahutavus 49 000 tonni.

Keskkonnasõbralik alus kasutab kütusena veeldatud maagaasi, mis vastab Läänemere kõige karmimatele keskkonnanõuetele. 27-sõlmelist kiirust arendava aluse keskkonnasõbralikkus väljendub ka energiaefektiivsuses. Uuenduslik korpusedisain võimaldab vähendada veesurvet korpusele ning head liikumisvõimekust rasketes jääoludes. Ka sadamates toimuvate laadimis- ja lossimisprotsesside kiirendamine on antud laevaga seoses võetud suurema tähelepanu alla.

AS Tallink Grupp on Läänemere põhjaosa juhtivaid reisilaeva- ja kaubaveo ettevõtteid, mille laevastik koosneb 15 alusest. Tallinki ja Silja Line kaubamärkide all teenindab firma kuute erinevat laevaliini, kus sõidab aastas kuni 9 miljonit reisijat. Ettevõte annab tööd ligi 7000 töötajale.