"Probleem valesti ja ebaõigesti parkivate ning ebakvaliteetsete erataksodega on olemas olnud ju ikka mitmeid aastaid. Juba enne seda, kui Tallink Takso turule tuli. Kevadel algava turismihooajaga aktiviseeruvad ka n-ö ilma brändita taksojuhid ning tulevad tänavatele. Minu isiklik arvamus on see, et paljuski on siin süüdi see, et need taksojuhid on lastud lahti mõnest firmast või on firmad üldse kadunud, kuid taksojuhiks olemine on ainus, mida nad oskavad. Nüüd nad siis tulevadki ise turule teenust pakkuma või lähevad siis nende erataksode korraldajate "kaitsva tiiva" alla," rääkis Holzmann.

Täna on vaba turg, jätkab Tallink takso juht, ning lisab, et me võime teha nii miinimumhinna, mis on soodne tarbijale, kuid võib määrata ka laest võetud hindu.

"Mina olen näinud sellist taksot kunagi, millel olid kõik numbrid hindades seitsmed. Kilomeeter 77 krooni, alustustasu 177 krooni, ootetund 777 krooni. Selliste hindadega taksod noolivad siis turiste nii lennujaamas kui sadamas kui hotellide juures. Nende eelis on see, et neil pole palju vaja sõita. Päevas kaks kolm klienti ja ongi teenistus olemas," sõnas Holzmann.

Holzmanni sõnul segavad selgelt ülikallite hindadega taksod nende tööd.

"Need on inimesed, keda hoiab tagasi vaid füüsiline jõud ja füüsiline tõke. Muu mitte miski neid taksojuhte ei tõkesta, ei valesti parkimisel, ei nahaalsel valetamisel ega ka kliendinoolimisel. Võib panna liiklusmärke ja tahvleid välja, kuid nad sülitavad ja vilistavad nende peale," sõnas Holzmann.

Taksohinna ühtlustamise kohta ütleb Tallink Takso juht, et see oleks mõistlik, kuid ükski reegel ja eeskiri ei toimi ilma reaalse kontrolli ning seaduseta.

"Otsitakse kõiksuguseid võimalusi, kuidas eirata neid reegleid. Täna on turul nii öelda rendiautod, mis ei ole taksod. Kuid samamoodi ju toetavad seda seaduseeiramist kliendid, kes on nõus nende autodega sõitma. Mupo töö on aga oluliselt aktiviseerunud taksode kontrollimisel. Alates märtsikuust on seda aktiviseerumist märgata," sõnas Holzmann.

Alates 1. juulist hakkab Tallinnas kehtima uus taksoeeskiri, mis sätestab, et autol, mis tegeleb taksoteenuse pakkumisega on olemas konditsioneer, tal on olemas kaasreisija turvapadjad ning kindel pagasilitraaž. See kõik peaks nii Tallink Takso kui ka Tallinna transpordiameti esindajate hinnangul vanad ja "väsinud" autod teenusepakkujaate nimekirjast minema viima.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena