TallinkSilja Stockholm-Tallinn-Stockholm kruiisi B-kajuti pilet maksab jaanuarist kuni aprilli alguseni olenevalt sõidukuupäevast 138 kuni 1079 Eesti krooni.

Samas maksavad sama ajavahemiku Tallinn-Stockholm-Tallinn B-kajuti kruiisid 2873-3380 Eesti krooni.

Seega saab Stockholm-Tallinn kruiisi parimal juhul 96 protsenti odavamalt kui Tallinn-Stockholmi kruiisi. Halvimal juhul on Rootsi poolt tulija pilet ligi 37 protsenti odavam kui Tallinnast kruiisile asunud inimesel.

Tallinnast Stockholmi sõita tahtnud reisija Ahto Rebas tõi esile absurdse olukorra, et kõige soodsam viis Tallinnast Stockholmi saada, on osta kaks Stockholmist algavat kruiisi.

„Tallinnast Stockholmi ja tagasi sõit maksab B-kajutis 4 766 Eesti krooni. Kui sama teekond võtta ette B-kajutis, kuid kruiisiga, siis maksab sõit 2637 Eesti krooni. Kui aga osta kaks kruiisi alguspunktiga Stockholmist ja kasutada poolt mõlemast kruiisist, siis tuleb edasi-tagasi reisi kogumaksumuseks 1100 Eesti krooni,“ kirjeldas Rebas.

Ahto Rebas peab olukorda diskrimineerimiseks ja küsib oma avalikus kirjas Tallinki juhtkonnalt: „Kuidas põhjendate suurt hinnavahet rootsi- ja eestipoolsete reisijate vahel ja mida kavatsete teha selle ebaõigluse lõpetamiseks?“

Tallink ja tarbijakaitse: hinnavahega on kõik korras

AS-i Tallink Grupp müügi- ja turundusdirektori Peter Roose sõnul on hinnaerinevused täiesti tavapärased. “Kruiisipakette koostatakse suunitlusega kindlatele turgudele. Ettevõtluses on üldiselt kombeks, et toote või teenuse väljatöötamisel on oluline määratleda selged sihtrühmad. Turismi puhul on need tugevalt seotud ka geograafiliselt määratletud turgudega,” selgitas Roose.

“On selge, et Eesti ja Rootsi pole ühesugused turud samasuguste sihtrühmadega. Rootsis ja Eestis samad argumendid, milleks on ka hind, kahjuks ei tööta. Mida teatakse Eestist Rootsis ja mida Rootsist Eestis? Kahjuks teeb Eesti riik enda tutvustamiseks, positiivse kuvandi ning inimeste huvi tekitamiseks väga vähe. Seega on pakkumisest üleküllastunud Rootsi turul hetkel Eestisse turistide meelitamiseks üks vähestest argumentidest reisi võimalikult madal hind,” lisas Peter Roose.

Turundusdirektor rõhutas, et liinipiletite hinnad Tallinn-Stockholm liinil on samad nii Eestis kui Rootsis. “Samas nagu ka lennufirmadel, on ka laevafirmadel üheotsapilet kallim kui edasi-tagasi pilet, mis annab kompaniile kindluse, et inimene kasutab laeva kaheks ülesõiduks,” täpsustas Roose.

Ahto Rebase kaebust kommenteerides märkis Peter Roose, et samamoodi võiks tõstatada küsimuse, miks on enamus asju Eestis ja Rootsis erinevate hindadega, seda nii teenuste kui toodete osas? “Sest turg määrab pakkumise tingimused. See kajastub ka paljude teiste turismifirmade, k.a. laevafirmade hinnakujunduses,“selgitas Roose.

Tallinkiga samal seisukohal on ka tarbijakaitseamet. „Eestis kehtib vaba hinnakujundus ning seetõttu on ettevõtjatel õigus ise oma teenustele hinnad määrata,“ nentis tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna peaspetsialist Kadri Kauksi Päevaleht Online’ile. „Oluline on, et hinnateave oleks tarbijale kättesaadav,“ lisas ta.