Laeva maksumuseks kujuneb umbes 230 miljonit eurot, Turu laevatehases ehitatav alus peaks valmima 2017. aasta alguses, teatas laevafirma börsile. Projekti maht laevatehase jaoks on ligi 2000 inimtööaastat.

Uue laeva pikkus on 212 meetrit ning brutotonaažiks 49 000 tonni. 2800-reisijakohaga alus hakkab sõitma Tallinn-Helsingi liinil. 

Läbi arvukate innovatsioonide ja tehniliste lahenduste on uus laev oluliselt energiasäästlikum. Laeva puhul on arvesse võetud keskkonnasõbralikke väärtuseid nagu erinevate heitgaaside ja jäätmehulga vähendamist ning taaskasutamise soodustamist, seisab teates. 

Alus kasutab kütusena veeldatud gaasi ning vastab kõikidele uutele ja rangematele heitgaase puudutavatele nõuetele heitgaaside seirealadel, mille hulka kuulub ka Läänemeri. 

“Aastatel 2002-2009 ehitasime Tallinkile kokku kuus laeva ning kõnealune laev saab olema juba seitsmes uusehitis samale laevaomanikule. Ma olen väga rahul, et Meyer Turku jätkab Tallinkiga suurepärast ning usalduslikku koostööd. Uue laeva prototüüp annab meile hea võimaluse rakendada uuenduslikke disaini- ja ehitusmeetodeid. Seetõttu on täna allkirjastatud ühiste kavatsuste kokkulepe nii Meyer Turku kui kogu Soome laevaehitussektori jaoks väga tähtis.“ ütles Jan Meyer, Meyer Turku Oy tegevjuht. 

AS-i Tallink Grupp juhatuse liige Janek Stalmeister märkis, et uue laevaga soovib Tallink tõsta kogu Tallinn-Helsingi laevaliini teenuse taset. „Turuliidri positsioon ja pikaajaline kogemus laevaliini teenindamisel on meile andnud hea arusaama reisijate ootustest ning kuidas pakkuda veel paremat teenust. Olen veendunud, et Meyer Turku maailmatasemel kogemus tagab meile taaskord kõrge kvaliteediga uue laeva, mis annab meile tugeva konkurentsieelise.“ lisas ta. 

Järgnevate kuude jooksul teevad Tallink Grupp ja Meyer Turku tööd laevaehituslepingu sõlmimise ning finantseerimist puudutavate kokkulepete nimel.