"Kuna soomlased ei pea enam õhtuseid valveid tegema, peavad enamuse neist valvetest tegema siinsed soome osakonna klienditeenindajad,“ rääkis Päevaleht Online’le Tallinki eestipoolses Soome osakonnas töötav anonüümseks jääda soovinud klienditeenindaja.

„Kõnekeskuses on nii päevased kui õhtused vahetused jaotatud töötajate vahel proportsionaalselt ning vastavalt prognoositud töömahule,“ kommenteeris tekkinud olukorda Tallink Gruppi personali- ja arendusdirektor Taavi Tiivel Päevaleht Online’le.
Õhtused vahetused kestavad tema sõnul kella 13-21. Võib oletada, et soomlastest töötajate õhtuvalveid välditakse, et kulusid kokku hoida.


Vajadusel võimalik päeval töötada

„Muidugi lubatakse meil teha ka päevaseid valveid, kui selleks konkreetne vajadus peaks tekkima ja eelnevalt soovi avaldame,“ lisas klienditeenindaja.
Eestis asuvas Tallinki kõnekeskuses töötab kokku 180 inimest, kellest ligi 70 tegeleb igapäevaselt Eesti-Soome vahet reisivate klientidega.

Eestipoolsetele töötajatele õhtuste valvete suunamise põhjuseid võib otsida asjaolust, et Tallink on viimasel ajal asunud kõvasti oma kulusid kärpima.

Augusti lõpus teatas ettevõte, et kärpis juhatuse liikmete palkasid 20 protsendi võrra ja Eesti kaldaorganisatsiooni ning mõnede muude üksuste töötajate palka 5-15 protsendi võrra.
Ettevõtte Soomes asuv tütarettevõte Tallink Silja OY vähendab aga oma 550-liikmelist kaldaorganisatsiooni 80 ametikoha võrra.

Töötajatega seotud kulude vähendamist on ettevõttel plaanis jätkata ka tulevikus, mistõttu võidigi raha kokkuhoiu eesmärgil siinsetele töötajatele õhtused vahetused määrata, et vältida lisakulutusi.

* Anonüümse klienditeenindaja nimi on toimetusele teada.