Galaxyst saab suurim Läänemerel seilav reisilaev. Põhimõtteliselt tuleb sellele kõike natuke rohkem, paremini ja läbimõeldumalt, kui on Tallinki eelmisel laeval Victoria, mis tuli liinile 2004. aastal, selgitab Tallinki teenindusdirektor Taavi Tiivel.

Mitu tundi eksleme Tiiveli saatel Galaxyl, mis praegu paistab eemalt vaadates justkui mõni Lasnamäe paneelmaja. Esmamulje seda metallihiilglast nähes on: ei ole võimalik, et see laev juba aprilli lõpuks valmis saab! Kõikjal on metallikola, lahtised juhtmed, seinad, laed, põrandad puudu, mööblit ei mingit. Tõeline segasumma-suvila.

“Kõik tööd on graafikus,” kinnitab Tallinki-poolne projektijuht Ellar Kõuts ning räägib kuidas laev moodulitest nagu lego kokku pannakse. Selgub, et ilma liialdamata võib väita: Galaxy ehitavad eestlased.

Vähemalt möödunud kolmapäeval olid umbes tuhandest objektil askeldavast töömehest 305 eestlased. “Viljandi ventilatsioonimehed on siin ja Saaremaa poisid,” loetleb Kõuts.

Kõige tõsisem tööots näib olevat Galaxyl ärimees Ramon Lindali firmal. Skeem on selline: Soomes valmistatud kajutid tõstetakse üksteise järel moodulitena nagu väikesed mägihütid laeva peale ning Lindali mehed panevad need paika ja lõppviimistlevad koridorid “kulla ja karraga”. Arvestades, et Galaxyl on üle tuhande kajuti, on tegemist väga suure tööotsaga.

Kajuteid on laeval mitmesuguseid – odavamad neist on nagu kupeed, mille WC-vannituba paikneb 1,5 ruutmeetril. Läänemere reisilaevandus pole aga näinud selliseid lukskajuteid, mis tulevad Galaxy ahtrisse ja vööri – neil kajutitel on suur rõdu, mida võib isegi terrassiks pidada. Sellises kajutis saab reisija mõnuleda umbes 5000 krooni eest.

Eestlased teevad laeval palju muudki kui kajuteid, näiteks viimistlevad tervisekeskust. Tinglikult võib seda saunade ja basseinidega varustatud ala Galaxyl nii nimetada, ehkki arusaamatuks jääb, miks see peab asuma autoteki all.

Natuke rumal on mõnelt eesti soost töömehelt küsida, miks ta siin on ja kuidas tööga rahule jääb – kaheksatunnise tööpäeva ja mitme Eesti keskmise palga suuruse töötasuga ollakse loomulikult rahul.

“Siin on eestlasi igal korrusel,” kinnitab ehitusmees Kalev. Ta on töötanud Soomes kuus aastat, asutanud koguni oma firma ning hetkel teeb allhanget sellisele sisustusfirmale nagu Merima. Kalev on varemgi mitmel laeval askeldanud, aga Tallinki oma pole ta varem ehitanud. Nüüd aga on tööd Galaxyl ja ka järgmisel Tallinki laeval. “Kui töö on korralik, ei tule sellest puudust. Kui mingi käki kokku keeran, jääb see viimaseks tööks,” märgib ta.

Tiivel räägib, et teatud piirid on laevade suurusel siiski selgelt ees – kobarkino Tallinki laevadele ei tule, vähemalt seni, kuni firma tegutseb Läänemerel. Aga soomlased tunnevad mõnu juba sellestki, kui saab pärast tantsukeerutust laeva sisepromenaadil ringi tatsata, õlu kõhus meeldivalt loksumas.

Enn Pandi idee: loomad laevale

•• Tallinki teenindusdirektori Taavi Tiiveli sõnul tuleb Galaxy nii väliselt kui ka sisemiselt kirjum kui seni Läänemerel seilavad reisilaevad.

•• Galaxy välimus ja nimi hakkavad seostuma looga, mida laeva reklaamimisel kasutatakse. Selle looga on kuidagi seotud kaelkirjakud, kuue jalaga lehm, rändurpingviinid ja jänesed, kes mingil põhjusel joonistatakse laevale pea alaspidi. Tegu on Tallink Grupi juhatuse esimehe Enn Pandi ideega ja see peab Tiiveli sõnul mingit moodi peegelduma “kõike seda, mis galaktikas on”. Rauma laevatehases kavatsetakse enne aprilli kõiki päikesepaistelisi kuiva ilmaga päevi kasutada loomakeste laevakerele maalimiseks.

•• Kuidas see täpselt välja kukub, saab näha. Tiiveli sõnul on oodata veelgi üllatusi. Igatahes muudab selline lähenemine laeva üldpilti kardinaalselt. EPL

Alustatud on veel ühe laeva tegemist

•• Möödunud kolmapäeval toimus Rauma tehases omamoodi tseremoonia, millega alustati Tallinki järgmise laeva – uue suure kiirlaeva – ehitust. Tegemist oli esimese teraselõikamisega laevale, mis hetkel kannab nime NB 1356.

•• Tegemist on Läänemere esimese suuremõõtmelise reisilaevaga, mis hakkab Tallinna ja Helsingi vahet sõitma kõigest kahe tunniga.

•• Samalaadse laeva on Tallink tellinud Itaaliast Fincantieri tehasest liinile 2007. aastaks. Mõlemale suurele kiirlaevale – nii sellele, mis valmib Soomes, kui ka sellele, mis tehakse Itaalias, on Tallinkil lisaks optsioon – võimalus tellida sama hinna eest veel teine samasugune. Kokku on Tallink praeguse seisuga tellinud uusi laevu 550 miljoni euro (8,6 miljardi krooni) väärtuses. EPL

Fakte Galaxyst

•• Galaxy ehitamise leping allkirjastati 2004. aastal ning ehitus algas umbes aasta aega tagasi.

•• Laev lasti vette 1. detsembril 2005.

•• Galaxy on 212 meetrit pikk (20 meetrit pikem kui Victoria), sellel on 10 tekki.

•• Galaxyl on kõrgeim jääklass.

•• Laeva pannakse 650 kilomeetrit kaableid, 11 000 tonni terast.

••Tööd saab tuhatkond ehitusmeest 15 rahvusest, sh eestlasi, soomlasi, leedulasi, poolakaid jt.

••Laevale tuleb 13 restorani ja pubi. Laevas on üle tuhande kajuti ning konverentsikeskus kuni 450 inimesele.

•• Luksusliku rõduga kajuti saab reisija 280–350 euro eest. Raha pole paljudele küsimus: soomlased on laeva näiteks üheks esimeseks edasi-tagasi otsaks reserveerinud, makstes selle eest umbes miljon krooni.

•• Galaxy hakkab Tallinna ja Helsingi vahet sõitma 3,5 kuni 4 tunniga.

••Tallinkil on optsioon teisele Galaxy-sugusele laevale, mis võiks liinile tulla 2008. aastal.