Ametiühing tegi ettepaneku palgaläbirääkimisteks mullu 22. novembril, kuid läbirääkimiste laua taha jõuti tööandja venitamise tõttu alles tänavu jaanuaris, teatas ühing. Sellest alates on toimunud kaks kokkusaamist, kus edasiminekut kokkuleppe sõlmimise suunas ei ole toimunud.


Kolmandal, täna toimunud kokkusaamisel teatas Tallinki esindaja, et lõpetab läbirääkimised, sest nägemused palgatõusu osas on liiga erinevad.

Töötajate põhinõudeks selle aasta läbirääkimistel on palgatasemete võrdsustamine Tallinki Eesti lipu all sõitvatel laevadel. Palgakäärid Superfastidel ja teistel Tallinkile kuuluvatel alustel on sõltuvalt ametikohast 20-st 200 protsendini.

Kahjuks pole tööandja tänaseni ühtegi argumenti esitanud, miks töötajate palku ühtlustada pole võimalik, mistõttu võib öelda, et sisuliste läbirääkimisteni polegi jõutud, leiab ametiühing, mille hinnangul ettevõtte majandusnäitajad küsitud palgatõusu igatahes võimaldaksid.

EMSA esimehe Kaia Vase sõnul on töötajad väga pikka aega oma madalate töötasudega toetanud ettevõtte laienemist, kuid tänaseks on Tallink saavutanud Läänemerel monopoolse seisundi ning plaanib hakata lähitulevikus ka aktsionäridele dividende maksma.

EMSA andmetel on näiteks 15 aastat Tallinkis töötanud stjuardessi palk tõusnud vaid 1,5 protsenti aastas, mis on naeruväärne inflatsiooni ja muid Eesti majandusnäitajaid arvestades.

Eesti meremeeste sõltumatusse ametiühingusse kuulub rohkem kui 1200 AS Tallink Grupp laevadel töötavat laevapere liiget.