Tallinki töötajad pressivad tööandjale peale palgatõusu

 (65)
Tallinki töötajad pressivad tööandjale peale palgatõusu
Delfi

Eesti meremeeste sõltumatu ametiühing (EMSA) on paari lähima nädala jooksul sõlmimas Tallinkiga töötajate kollektiivlepingut, millega oodatakse umbes 6,5 protsendi suurust palgatõusu. EMSA esimehe Jüri Lemberi sõnul on hetkel kõik eeldused lepingu sõlmimiseks olemas.

"Põhinõue kuutöötasude minimaalmäärade osas on 60 eurot, millest 30 eurot tõuseks palk alates 1. septembrist (aega läbi rääkida on septembri lõpuni, sest töötasusid makstakse 5. oktoobril) ja teise 30 eurot alates 1. jaanuarist," rääkis Lember Delfile.

"Tallinki laevaperede tänast palgataset silmas pidades oleks see kusagil 6,5 protsendi suurune tõus ehk adekvaatne tööjõuturul toimuvaga," lisas ta.

Kõige tõsisemaid lahkhelisid tekitavad läbirääkimistel shuttle-tüüpi laevadel töötavate töötajate lisatasud, sest nii Stari kui ka Superstari meeskondadele on EMSA nõudmas üpris kopsakat - 20 protsendi suurust lisatasu.

Milline vahe on töös shuttle-tüüpi laevadel ning kruiisilaevadel võis lugeda nädalavahetusel Delfist, kus Tallinki töötaja kirjeldas, et kui kruiisilaev veab kolme päeva jooksul kahe reisiga kokku maksimaalselt 4000 reisijat, siis shuttle-tüüpi laev veab sama ajaga kuni 15 000 reisijat. Praegu makstakse neil laevadel sarnast palka.

Seotud lood:

Lemberi sõnul on Tallink tänase seisuga üsna kategooriliselt lisatasu vastu, soovides töö intensiivsust ja muid kõrgendatud töötasunõude aluseks olevaid faktoreid leevendada töökorralduslike meetmetega.

EMSA esimehe sõnul on Tallink praegu kehtiva kollektiivlepingu sätteid täitnud viie palli süsteemis hindele 3+.

"Kõige tõsisem lahkheli on meil 2008.-2011. aastate palgaleppe täitmise osas 2010. aasta eest, mille erimeelsus seisneb palgaleppe tingimusliku täitmise aluseks oleva tarbijahinnaindeksi sisu tõlgendamises," sõnas Lember.

"Sama tõsine ja senini lahendamata küsimus on tunnitasuliste töötajate teema. Nimelt maksab tööandja üsna paljudele töötajatele palka tunnitasu alusel ja kuni 2008. aastani toimus see asjakohaselt, st lisatasu maksti töötamise eest õhtusel ja öisel ajal, kuid sellele järgneval ajal viimati mainitud listasud kaotati ja tunnitasulised töötajad hakkasid saama vähem töötasu kui kuupalgalised. Mõlemad teemad on juba kaks aastat käsitlemisel Harju maakohtus."

Tallinki töötasud moodustavad keskeltläbi 45-55 protsenti kolleegide omast näiteks Soome lipu all. Siinjuures tuleb aga arvestada, et Soome tagastab laevandustoetuse egiidi all laevaomanikule kõik maksud.

Tänase seisuga on meie regioonis Eesti lipust tööjõukuludelt odavamad Läti, Leedu ja ka näiteks ELi kuuluv mugavuslipp Malta, mida kannavad teatavasti St. Peter Line laevad, mis konkureerivad ka Tallinkiga.