Evelin Tomson Eesti meremeeste sõltumatust ametiühingust ütles Eesti Päevaleht Online´le, et pikett möödus hästi ja rahumeelset  ning seda võib korda läinuks nimetada. "Kohal oli 150 - 200 inimest, kes avaldasid muret valitseva olukorra üle ning nõustusid piketil kõlanud avaliku pöördumisege," ütles Tomson.

Avalikus pöördumises avaldati nördimust seoses alanud laevade väljaviimisega Eesti lipu alt. "Leiame, et laevade väljalipustamine ja mõne teise riigi töötajatega mehitamine on järjekordne samm oma töötajate usalduse õõnestamiseks. Ettevõtte poliitikaga, mille tulemusel vähendatakse jätkuvalt töötajate arvu laevadel seatakse lõppkokkuvõttes ohtu nii reisijad kui ka meeskonnaliikmed. Laevad ei saa sõita ilma meeskonnata, " seisab pöördumises.

Tallinki töötajad on seisukohal, et töötajatele tuleb hüvitada tehtud ületöötunnid, mitte väita, et kõik on korras, kuna nõudmisi ei esitata. "Töö järjepidev intensiivistumine on viinud laevapere seisu, kus vaba vahetus ei kulu enam puhkamisele vaid enda ravitsemisele, et kahe nädala pärast uuesti Teie laevadele tööle saaks tulla."


Töötajate sõnul pole Eestis meremeeste puudust, küll on aga puudus inimestest, kes pakutava palgataseme ja töökoormuse juures on nõus Tallinki laevadel töötama. "Viimast ilmestab eredalt kaadrivoolavus, mis ületab 25% künnise," lisatakse avalduses.

"Uute töötajate väljaõpetamine on firma pidev kulu nii ajalises kui rahalises vääringus. Oma töötajaid väärtustades ning neile õiglast tasu makstes võib kokkuhoid olla märgatavalt suurem kui see 2 miljonit, mida saadi ühe laeva väljaviimisega Läti lipu alla, " leiavad töötajad.

Siiski ollakse veendunud, et probleemide esilekerkimisel jõutakse mõlemaid pooli rahuldava tulemuseni ainult konstruktiivseid läbirääkimisi pidades, kuid mitte töötajaid ja nende nõudmisi eirates. Tallinki töötajad soovivad laevade väljalipustamise peatamist, töötajate väärtustamist ning konstruktiivset dialoogi.

Evelin Tomsoni sõnul kandsid paljud hetkel tööl olevad Tallinki töötajad täna piketti toetavat märki.