Operaatori leidmine on raske, sest Tallinn-Riia rongiliiniga alustamine oleks eraettevõtte jaoks küllaltki riskantne, kuna bussifirmadega konkureerimine saaks olema väga keeruline.

„Reisijahuvi on prognooside kohaselt olemas siis kui rongi kiirus on bussi omaga vähemalt võrreldav. Kui jääb aga allapoole…ma kahtlen selles,” rääkis Tallinn-Moskva liinil opereeriva Go Rail juhatuse liige Alar Pinsel.

Buss sõidab Tallinnast Riiga umbes nelja ja poole tunniga. Edelaraudtee rong sõidab praegu Tallinnast Valka pisut üle viie tunni ning sealt edasi pääseb lätlaste raudteefirma abil Riiga umbes kolme ja poole tunniga.

„Meie oleksime valmis Riia-Tallinn liinil kohe sõitma. Vagunid on olemas. Küsimus on selles, et kas me saaksime kulud kaetud,” osutas Pinsel põhilisele probleemile.

Selleks, et bussidega konkureerida, peaks tema hinnangul rong Tallinnast Riiga jõudma ligikaudu nelja tunniga ehk poole kiiremini kui täna.

Praegustes oludes oleks Eesti Raudtee hinnangul rongil Valka võimalik jõuda minimaalselt umbes kolme tunniga, sest suurim võimalik sõidukiirus enamusel osal trassist on 120 kilomeetrit tunnis.

Siiski tuleb arvestada, et tempot veavad alla ka peatused ning asulad, mida läbides rong hoo maha võtab.

Kui rong jõuaks Tallinnast Valka kolme tunniga, siis tähendaks see seda, et ees ootaks veel umbes kolm ja pool tundi sõitu Läti raudteel. Kuigi vahemaa Valga ja Riia vahel on tunduvalt lühem kui Tallinna ja Valga vaheline distants, on Läti raudtee sedavõrd kehvemas seisus, et seal ei ole võimalik rongil nii kiirelt sõita kui Eestis.

„Tehnilisi takistusi Tallinn-Riia liinile põhimõtteliselt ei ole, tehnoloogiad on paigas. Vaja on veel operaator leida,” kinnitas Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase riigiettevõtte valmidust rongiliin avada.

Samas rõhutas ta, et Eesti Raudtee reisijate veoga tegelema ei kavatse hakata ning initsiatiiv liini käivitamiseks peaks tulema mõnelt potentsiaalselt operaatorilt.

Hetkel läbirääkimisi Tallinn-Riia rongiliini käivitamiseks ühegi ettevõttega ei käi.