Viimasel nädalal on töid raskendanud talviste ilmade ootamatu saabumine. Renoveerimise peaettevõtjate sõnul pidanuks tee uuendamist alustama varem, mis polnud aga võimalik projektis esinenud puuduste tõttu.

Teelõigul Mäost kuni Põltsamaani on renoveerimistööde peaettevõtjaks Skanska Tekra osaühing. "Selle lõigu uuendamiseks kulub 70,4 miljonit krooni," teatas töö tellija, maanteeameti välisosalusega projektide osakonna juhataja kohusetäitja Märt Puust. "50 protsenti vajalikust rahast laekub Maailmapangast ja sama palju ka riigieelarvest," lisas ta.

Skanska Tekra OÜ juhataja ning Mäo-Põltsamaa teelõigu renoveerimise projektijuht Priit Hainoja rääkis Vooremaale: "Praegu paigaldatakse teele liiklusmärke, lõpetame peenkatte täitmist. Adaverre Mandri-Eesti keskpunkti juurde ehitatakse ka parkla, mis mahutab 10 kuni 15 autot. Parkimisplats on mõeldud eelkõige sõidukitele, kust tullakse uudistama Mandri-Eesti keskpunkti tähistavat kivi. Ühtlasi on plaanis laiendada ka Põltsamaa jõe ääres asuvat parklat."

Vastavalt lepingule püüab Skanska Tekra osaühing lõpetada põhitööd 31. oktoobriks. Järvamaal asuva Põhjaka silla remontimiseks kulub aga plaanikohaselt aega 25. novembrini. Praegu on sellel sillal üks sõidurada suletud, mis liiklust oluliselt häirib. Priit Hainoja sõnul õnnestub aga mõni töö ilmastikuolusid arvestades lõpetada alles kevadel.

"Tallinn-Tartu maantee uuendamist pidanuks alustama mitte suvel, vaid juba kevadel. Siis olnuks võimalik ka kõik tööd õigeaegselt lõpetada. Paraku oli VPN Projektibüroo koostanud Mäo-Põltsamaa teelõigu jaoks projekti, milles hinnapakkumisel osalenud teeehitusfirmad leidsid vigu ja ebatäpsusi. Nii tuli enne konkursi võitja välja selgitamist projektis parandusi teha," rääkis Priit Hainoja.

Remonditööd käivad ka Põltsamaa-Puurmani teelõigul, kus peaettevõtjaks on AS TREV. "Selle maanteelõigu renoveerimine on tehniliselt keerulisem, mistõttu kulub 121,1 miljonit krooni," lausus maanteeameti osakonnajuhataja kt Märt Puust.