Müügitulu kasvas kõigis kontserni jaekaubandussegmentides, teatas kontsern börsile. Võrdlusbaasi mõjutas mullu juunis Tallinnas kehtima hakanud müügimaks, mis kahandas kontserni tänavu esimese kvartali müügitulu 0,5 miljoni euro võrra.

Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp ütles, et turuosalised kartsid tarbijate võimalikku eurošokki seoses üleminekuga eurole. "Samas läks kõik paremini, kui oleks arvanud," ütles Puusepp. "Kuna vahetuskurss oli teada, siis polnud ostupaanikat mullu detsembris ega toimunud ka suurt tagasilangemist tänavu jaanuaris. Eestlased käitusid ratsionaalselt ning see kajastub esimese kvartali müüginäitajates, mida kahtlemata toetab ka jätkuv majanduskasv."

Puusepa sõnul oli kontsern prognoosinud käibe kasvu kõigis kaubandussegmentides. "Liigume praeguste äridega rahulikus kasvutempos edasi, jälgides samas turul ka muid valdkondi," ütles Puusepp.

Tallinna Kaubamaja supermarketite ärisegmendi ehk Selverite esimese kvartali konsolideeritud müügitulu oli 72,2 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 1,5 protsendi võrra.

Kuu keskmine konsolideeritud kaupade müügitulu müügipinna ruutmeetri kohta oli esimeses kvartalis 340 eurot kuus, kasvades 2010. aastaga võrreldes 1,6 protsendi võrra. 2011. aasta esimese kolme kuu kaupade müügitulu võrreldavate kaupluste osas müügipinna ruutmeetrile keskmiselt kuus oli 340 eurot, näidates võrrelduna eelmise aasta sama perioodiga 0,9-protsendilist tõusu.

Eestis asuvates Selverites tehti esimeses kvartalis 7,7 miljonit ostu, mis on mullu sama ajaga võrreldes 0,4 protsenti rohkem. Selveri esimese kvartali müügitulu kasvu taga on ettevõtte hinnangul müügikampaaniad ning järjepidev töö kaubavalikuga. Selveri ketti kuulub 35 kauplust ja keskusköök, Läti Selveri poed on suletud.

Kontserni teatel jäi olemata eurole ülemineku järel oodatud tagasilöök tarbimises. Suurt mõju müügitulemustele on Tallinna Kaubamaja hinnangul avaldanud oluline toidukaupade hinnatõus, mis statistikaameti andmetel oli esimeses kvartalis vahemikus 11,4–13,2 protsenti. Hinnatõusu survel on kontserni hinnangul selgelt alanenud toidukaupade koguseline müük. Võrrelduna eelmise aastaga on müügitulu kasvule avaldanud negatiivset mõju jätkuvalt tihenenud konkurents jaekaubandusturul ning Tallinnas kehtiv müügimaks.

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti müügitulu esimeses kvartalis oli 600.000 eurot, kasvades mullu sama ajaga võrreldes 27,2 protsenti. Mulluse esimese kvartaliga võrreldes on I.L.U. ketil avatud ka neljas kauplus Tallinnas Kristiine Keskuses, mis alustas tööd mullu septembris. Tänavu teises kvartalis on kavas avada keti viies pood Tallinnas.

Kinnisvara ärisegmendi esimese kvartali kontserniväline müügitulu oli 600.000 eurot, kahanedes eelmise aasta sama perioodiga viie protsendi võrra tingituna üürimäärade langusest.

KIA autosid müüva Tallinna Kaubamaja kontserni autokaubandussegmendi esimese kvartali müügitulu ilma segmentidevaheliste tehinguteta oli 3,8 miljonit eurot, ületades 31,1 protsendi võrra mullu sama aja tulu. Aasta esimesel kolmel kuul müüs kontsern kokku 202 autot ehk 61 autot rohkem kui aasta varem samal ajal. Esimeses kvartalis müüdi Eestis kokku 4258 sõiduautot ehk 71 protsenti enam kui aasta tagasi.

Jalatsikaubanduse müügitulu esimeses kvartalis oli 2,6 miljonit eurot ehk 3,2 aastatagusest rohkem. Esimeses kvartalis suleti kauplused Hiiumaal ja Tallinnas Foorumi keskuses. Renoveerimiseks suleti Suurtüki kauplus Ülemiste keskuses, kus avanes pärast ümberehitust aprillis 12. SHU jalatsikauplus. Sellega on lõppenud Tallinna Kaubamaja AS-ile kuuluvate kingaäride ümberpositsioneerimine.

Edasiste plaanide kohaselt jätkub teises kvartalis SHU jalatsiketi laienemine väljaspool Tallinna. Kontserni kahe jalatsikaupluste keti 26 kauplusest asub praegu 23 Eestis ja 3 Lätis.

Aasta algul korrigeeris kontsern müügitulu arvestuspõhimõtteid, mille tulemusena kõik regulaarsed tulud kajastatakse müügituludes. Varasemalt kajastati teatud osa regulaarseid, kuid põhitegevusega otseselt mitte seotud tulusid muudes ärituludes. 2010. aasta võrdlusandmed on korrigeeritud vastavalt muudetud arvestuspõhimõtetele. Muudetud arvestuspõhimõte kohaselt oleks mullu esimeses kvartalis kajastatud müügituludes täiendavalt 2,2 miljonit eurot.