Tallinna Kaubamaja käive kasvas, kasum kahanes


Tallinna Kaubamaja kontserni käive oli esimeses kvartalis 1,47 miljardit krooni, kasvades aastaga 14% võrra.

Kontserni arendustegevuse tõttu oli esimese kolme kuu puhaskasum 11% võrra madalam ehk 68 miljonit krooni, teatas ettevõte.

„Kasum vähenes planeeritult seoses ettevõtte arendustegevustega uute supermarketite ning I.L.U. poodide avamiseks,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.

„Muudeks teguriks kasumi vähenemisel oli tööjõukulude kiire kasv ning 2007. aasta lõpus läbi viidud põhivara ümberhindlusest tingitud kulumi kasv 1,4 miljoni krooni ulatuses.“

Selver kasvas viiendiku

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvate Selveri super- ja hüpermarketite esimese kvartali käive oli 973 miljonit krooni, mis on 19% rohkem kui aasta varem.

Selveri esimese kolme kuu kasum ulatus 38,6 miljoni kroonini, mis on 2,3 miljoni krooni võrra vähem kui mullu samal perioodil.

Selveri käibe kasvu mõjutas kontserni hinnangul uute klientide lisandumine, hindade kallinemine toidukaupade sektoris ning üleüldine tarbimise jahtumine.

Selveri kasumit mõjutasid uute kaupluste avamiseelsed kulutused ning Läti tütarettevõtte käivitamisega seotud kulud.

Kaubamajade käibekasv 7%

Tallinna ja Tartu kaubamajade esimese kvartali müügitulu oli 351 miljonit krooni, kasvades eelmise aasta sama ajavahemikuga võrreldes 7%.

Seotud lood:

Kaubamajade puhaskasum oli 24,1 miljonit krooni, mis on 0,7 miljoni krooni võrra enam kui vastav näitaja mullu.

Kiade müük kasvas aasta algul 66%

Kontserni autokaubanduse müügitulu oli 136,1 miljonit krooni. Aasta esimese kolme kuuga müüdi 517 uut sõidukit, mis on 212 sõiduki võrra rohkem kui mullu.

Esimeses kvartalis liikusid Eesti, Läti ja Leedu autoturud väga erinevates suundades. Esimest korda oli märgata langust Eesti sõiduautode turul, mis kukkus 5% eelmise aasta sama ajaga võrreldes. Sellest hoolimata kasvas jaanuarist märtsini Kia sõidukite müük Eestis 66% võrra.

Läti autoturg langes esimese kolme kuuga 24%, samas Kia müük kasvas 3%. Leedu sõiduautode turg tegi seevastu järsu kasvuhüppe - 68%, seejuures jõudis Kia koguni 200% kasvuni.

Tallinna Kaubamaja kontserni töötajate arv esimeses kvartalis oli 2990, kasvades kolme kuuga 15%. Tööjõukulud kokku olid 135,9 miljonit krooni ehk 29% võrra enam kui aasta varem.