Tallinna Kaubamaja kontserni 2012. aasta I kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 106 miljonit eurot, kasvades aastaga 10,3% võrra. Ostjate tarbimisjulgus aasta esimestel kuudel liikus tõusujoones, teatas ettevõte.

„Tallinna Kaubamaja kontserni müügitulu kasvas esimeses kvartalis kontserni kõigis tegevusvaldkondades, suurimat kasvu näitasid autokaubandus ja jalatsikaubandus. Müügitulemused olid kokkuvõttes igati plaanikohased ning esimese kvartaliga võib täiesti rahule jääda,“ lausus Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.

Raul Puusepa sõnul avaldasid esimeses kvartalis kaubandusele mõju mitmed sellele aastale iseloomulikud tegurid: „Kuna talv saabus hiljem, siis talvekaupade müük lükkus tavapärasest hooajast edasi jaanuari- ja veebruarikuusse. Samas jälle mõjutasid ostmist aasta alguses tarbija jaoks kallinenud energiahinnad ja oluliselt kasvanud küttekulud.“

Teisalt aga näitasid aasta esimesed kuud, et tarbimine on taas elavnenud, märkis Raul Puusepp. „Kaupa ostetakse tarbe järgi, aga kindlasti vahepealsest julgemini. Kui majanduskriisi ajal tehti ostuotsuseid rohkem hinnaargumenti silmas pidades, siis nüüd on taas järjest rohkem fookusesse tõusmas kaupade kvaliteet.“ Sarnast suundumust kinnitab ka Eesti Konjunktuuriinstituudi tarbijate kindlustunde indikaator, kus tarbijabaromeetri küsitluste kohaselt oli kindlustunne märtsiks taas tõusnud ajaloo keskmise taseme lähedale.

Raul Puusepp lisas, et I kvartaliga said ühele poole ka ümberkorraldused Tallinna Kaubamaja naiste- ja lastekaupade osakondades, mis ajutiselt mõjutas ettevõtte müügitegevust ligemale 4000 ruutmeetril ning märtsis avati täielikult uuendatud Naistemaailm ja Lastemaailm endisest oluliselt suuremal müügipinnal.

Tallinna kaubamaja kontserni kuuluvate Selveri supermarketite I kvartali konsolideeritud müügitulu oli 77,3 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 7,1%. Kuu keskmine kaupade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli I kvartalis 360 eurot, kasvades 2011. aastaga võrreldes 6,3%. Eestis asuvatest Selveritest sooritati 2012. aasta esimese kolme kuuga 6,4 miljonit ostu, mis ületas eelmise aasta I kvartali ostude arvu 1,5% võrra. Selveri ketti kuulub 2012. aasta I kvartali lõpu seisuga 34 kauplust ja keskusköök.

Kaubamajade ärisegmendi 2012. aasta esimese 3 kuu müügitulu oli 19,0 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 12,6%. Kaubamajade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli I kvartalis 770 tuhat eurot kuus, mis on 14,7% rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti müügitulu 2012. aasta I kvartalis oli 0,8 miljonit eurot, kasvades möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 51,8%. Võrreldes möödunud aasta esimese kvartaliga on I.L.U. ketil alates 2011. aasta aprillist avatud ka viies kauplus Tallinnas Ülemiste Keskuses.

Autokaubandussegmendi I kvartali müügitulu ilma segmentide vaheliste tehinguteta oli 6,1 miljonit eurot, ületades 59,9% eelmise aasta sama perioodi tulusid. Aasta esimesel kolmel kuul müüdi kokku 349 autot ehk 147 autot rohkem, kui aasta varem samal perioodil. KIA sõidukite turuosa Baltikumis I kvartalis oli 3,7%, aasta tagasi samal perioodil oli turuosa 2,6%.

Jalatsikaubanduse müügitulu I kvartalis oli 2,9 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2011. aasta sama perioodiga 13,9%. Teises kvartalis jätkuvad ettevalmistustööd ühe ABC Kinga (Pärnu) ning ühe Shu (Viljandi) kaupluse avamiseks. Pärnu kaupluse avamine on planeeritud juuli algusesse ning Viljandi oma IV kvartali lõppu. Kontserni kahte jalatsikaupluste ketti kuulub käesoleval ajal 23 kauplust.

Kinnisvarade ärisegmendi 2012. aasta esimese kvartali kontserniväline müügitulu kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 6,1% ning ulatus 0,7 miljoni euroni.