„Kahel viimasel aastal õnnestus Kaubamaja kontsernil teha sisuliselt samas suuruses käivet, kuid mullu vahetasime varasema 12,6 miljoni eurose kahjumi 17-miljonilise kasumi vastu – tulime masust edukalt välja. Tegemist oli päris raske katsumusega, kuid ega meil toonases majanduskeskkonnas muid valikuid polnud. Sama ülesanne oli sisuliselt kõigi Eesti ettevõtete ees ning võime rõõmustada, et meil jätkus vajalikul määral võimekust,“ lausus Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp pressiteate vahendusel.

„Me saavutasime tulemuse, milleni plaanisime jõuda ning mille suunas tugevalt töötasime. Kontsern säilitas rasketel aegadel oma müügimahud ja turupositsiooni käest ei andnud. Vastupidi, oludes, kus kontserni läbimüük eelmisel aastal vähenes 1,3% võrra, näitas meie turuosa siinses jaekaubanduses jätkuvat kasvu,“ lisas Puusepp.

2010. aastal jätkas Kaubamaja kontsernsiseseid tegevusi kulude vähendamiseks ning efektiivsuse tõstmiseks. Eelmisesse aastasse jäid euro kasutuselevõtuga seotud ühekordsed kulutused summas 0,2 miljonit eurot. Tallinnas kehtivat müügimaksu maksis kontsern mullu 1,2 miljonit eurot ning selgi aastal tuleb veel selle maksukoormisega arvestada.

Samas lisas Puusepp, et eelmise aasta tugev neljas kvartal jaekaubanduses, mil jaekäive Eestis kasvas ligi 10%, kinnitas uue majanduskasvu mõju järk-järgulist jõudmist ka tarbija ostukorvi.

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvate Selveri super- ja hüpermarketite 2010. aasta käive oli 300,2 miljonit eurot (4,7 miljardit krooni), kahanedes aastaga 1,4 protsenti.

Kaubamajade ärisegmendi 2010. aasta müügitulu oli 73,7 miljonit eurot (1,15 miljardit krooni), vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 3,6%. Kaubamajade kasum oli mullu 1,4 miljonit eurot (21,2 miljonit krooni).

Seni kolme I.L.U. kosmeetikakauplust opereerinud OÜ TKM Beauty Eesti 2010. aasta müügitulu oli kokku 2,2 miljonit eurot (34,6 miljonit krooni).

Autokaubanduses oli 2010. aasta müügitulu ilma segmentidevaheliste tehinguteta 12,9 miljonit eurot (202 miljonit krooni), jäädes eelmise aasta samale perioodile alla 2,8 protsenti.

Jalatsikaubanduse ärisegmendi konsolideeritud müügitulu 2010. aastal oli 13,5 miljonit eurot (211,0 miljonit krooni). Müügitulu kasvas võrreldes 2009. aastaga 17,4 protsenti.

Kinnisvarade ärisegmendi 2010. aasta kontserniväline müügitulu oli 2,5 miljonit eurot (38,8 miljonit krooni) ning kasumiks kujunes 6,7 miljonit eurot (104,6 miljonit krooni).