Kontserni kolmanda kvartali tähtsündmus oli Viking Motors ASi ost juulis. Autokaubandusele on aasta olnud väga edukas – kasv on mullusega võrreldes 72,1%, teatas ettevõte.

“Tallinna Kaubamaja kontserni jaoks on aasta olnud tulemuslik kõigis ärisegmentides – oleme laienenud, kasvanud, renoveerinud ja toonud turule uue kontseptsiooni,” rääkis Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.

“Tarbijate ebakindlus ja mõningane heitlikuski on asendunud kaalutletud ostuotsustega. Inimesed ei looda sissetulekute hüppelisele ja kiirele kasvule, kuid on tuleviku suhtes kindlamad ning vajalikke oste kaugesse tulevikku edasi ei lükka. Kõik see on avaldanud Tallinna Kaubamaja kontserni müügitulemustele positiivset mõju ning võimaldanud ette võtta uusi laienemisi, näiteks osta Opelit ja Cadillaci müüva Viking Motors ASi. Partnerkaardi uuendus kasvatas püsiklientide arvu ning näitas klientide põhjendatud ootust motiveerivatele lojaalsusprogrammidele.”

“Eraldi võiks välja tuua Kaubamajade ärisegmendi 9,1% kasvu,” märkis Puusepp. “Kui aasta alguses toimusid laiaulatuslikud renoveerimistööd Kaubamajas, kus Tallinnas said täiesti uue näo nii Naiste- kui ka Lastemaailm, siis viimasel kolmel kuul renoveerisime Tartus – augustis avasime endise Spordimaailma pinnal Naiste Kingamaailma ning septembris laienes Ilu- ja Naistemaailm. Nagu Tallinna kogemus kinnitab, on kliendid uuendused vastu võtnud suurima heameelega. Ostlemise ja ostmise puhul ei ole tähtis üksnes kaup, mida pakutakse, vaid ka keskkond, kus seda pakutakse ning kuidas seda pakutakse. Renoveerimistööde positiivset mõju müügitulemustele näeme täies ulatuses järgmisel aastal.”

Kolmandas kvartalis oli Tallinna Kaubamaja kontserni müügitulu 115,5 miljonit eurot, ületades aasta varasemat müügitulu 4,7%. Püsiklientide arv on aasta algusest tänu uuenenud Partnerkaardi programmile kasvanud 51 000 võrra, keda septembri lõpu seisuga on 538 600 ehk ligi 42% Eesti elanikest. Aastaga on püsiklientide arv kasvanud 8,5%.

Kaubamajade ärisegmendi 2012. aasta 9 kuu müügitulu oli 60,3 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama ajaga võrreldes 9,1%. Sellest kolmandas kvartalis oli müügitulu 20,2 miljonit eurot. I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 9 kuu müügitulu oli 2,7 miljonit eurot, kasvades möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 33,3%. Sellel aastal on I.L.U kett avanud kaks uut kauplust – aprillis Ülemiste Keskuses ning augustis Tartus Tasku Keskuses.

Supermarketite ärisegmendi 2012. aasta 9 kuu müügitulu oli 243,1 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrreldes 3,5%. Selverites tehti 2012. aasta 9 kuuga 24,5 miljonit ostu.

“Selveri selle aasta märksõnadeks on esimene gurmeetoodete kauplus Tallinnas ning uute kaupluste avamine,” sõnas Puusepp. “Mais avasime uue kaupluse Sakus ning sellel aastal avame veel kolm uut kauplust: Raplas, Tartus Vahi kvartalis ning Koduselveri Tallinnas, Pääskülas. Selveri ketti kuulub 2012. aasta septembri lõpu seisuga 36 kauplust – 2013. aastal jätkame aktiivse laienemisega, mil plaanime avada vähemalt 3 uut kauplust.”

Autokaubanduse segmendi 2012. aasta esimese üheksa kuu müügitulu ilma segmentidevaheliste tehinguteta oli 24,5 miljonit eurot, ületades 72,1% eelmise aasta sama perioodi tulusid. Kolmanda kvartali 9,0 miljoni euro suurune müügitulu ületas aasta varasemat 70,5%-ga. Kokku müüdi 2012. aasta esimesel üheksal kuul 1386 sõidukit ehk 628 autot rohkem kui aasta varem.

“Autokaubandusele on hoo sisse andnud KIA muljetavaldav edu kõigis kolmes Balti riigis,” sõnas Puusepp. “Eestis oli kasv rohkem kui 120%, Lätis 90% ja Leedus 53%, olles sellega enim kasvanud automark Baltimaades. Käibekasvu taga on KIA uute mudelite Cee’di, Rio ja Optima ning linnamaasturi KIA Sportage edu. Aasta lõpus tuleb müügile ka uus Sorento.”

Jalatsikaubanduse 2012. aasta 9 kuu käive oli 10,4 miljonit eurot, kasvades aastaga 3,3%. 5. juulil taasavati ABC Kinga kauplus Pärnu Kaubamajakas. Selle aasta novembris avab kontsern Shu kaupluse Viljandis ja teise Shu kaupluse Pärnus ning detsembris ABC Kinga uue kaupluse Tartu Lõunakeskuses.

Kinnisvarade ärisegmendi 2012. aasta 9 kuu kontserniväline müügitulu oli 2,1 miljonit eurot, suurenedes eelmise aasta sama perioodiga 4,0%. Kasvu allikaks on Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ üürnike ja üüripindade ümberkorraldamine aasta alguses.