„Tallinna Kaubamaja kontserni jaoks kujunes lõppenud aasta väga heaks – me ületasime turu keskmisi kasvunäitajaid nii kaubamajade, supermarketite kui ka autokaubanduse osas ning parandasime seejuures märgatavalt ka oma kasumlikkust. Eestis pole teist jaekaubanduskontserni, mis oleks mullu üle 400 miljoni krooni kasumit saanud,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.

Raul Puusepa sõnul kasvas vaatamata majanduskasvu aeglustumisele aasta lõpus jätkuvalt elanikkonna ostujõud ning jaekaubanduse vallas jäid tulemata kohati kardetud tagasilöögid. Tallinna Kaubamaja kontserni 2007. aasta IV kvartali käive oli 1,7 miljardit krooni ning puhaskasum oli 131,1 miljonit krooni.

„Eelmise aasta üheks märksõnaks on kindlasti püsiklientide hoogne lisandumine. Nende arv suurenes kümnendiku võrra, ulatudes praegu kokku enam kui veerand miljoni inimeseni. Püsiklientide osatähtsus kontserni kaupluste käibes tõusis mullu 71%-ni,“ lausus Raul Puusepp. Partner Krediitkaartide arv ületas eelmisel aastal 10 000 kaardi piiri.

Tallinna ja Tartu kaubamajade 2007. aasta müügitulu oli 1,5 miljardit krooni, kasvades eelmise aastaga võrreldes 19%. Kaubamajade puhaskasum oli mullu 156,8 miljonit krooni, mis on 51,6 miljonit krooni enam kui 2006. aastal.

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvate Selveri super- ja hüpermarketite eelmise aasta müügitulu oli 3,7 miljardit krooni, kasvades aastaga 28%. Selverite puhaskasum kasvas mullu 199,5 miljoni kroonini, mis on 85,6 miljonit krooni enam kui 2006 aasta samal perioodil. 2008-2009 plaanib Selver avada Lätis vähemalt 15 kauplust ja tsentraalse köögi. Eestis on plaanis kaupluste arv 2008. aasta lõpuks suurendada praeguselt 24 kaupluselt 33-35 kaupluseni.

Kontserni autokaubanduse ärisegmendi 2007. aasta müügitulu ilma segmentide vaheliste tehinguteta oli 569,3 miljonit krooni. 2007. aastal müüdi 2 207 uut Kia sõidukit, mis on 76% enam kui 2006. aastal. Autokaubanduse puhaskasum 2007 aastal oli 14,2 miljonit krooni. Tänavu esimeses poolaastas plaanib kontsern avada Leedu tütarettevõtte uue ja kaasaegse esinduse Vilniuses. Kia uue esinduse kavandamine Tallinnas on jõudnud eskiisprojektide järku.

Kinnisvarade ärisegmendi 2007. aasta müügitulu oli 99,3 miljonit krooni, seejuures müügitulu ilma segmentide vahelise müügita oli 40,5 miljonit krooni. Aruandeaasta puhaskasum oli 40,8 miljonit krooni, kahanedes võrreldes eelneva aastaga 34%. 2006. aasta kasum sisaldab erakorralist tulu ning 2007. aasta kasumit mõjutavad käivitunud arendusprojektid Lätis.

Lisaks Selveritele ja uutele autokeskustele ilmestavad Raul Puusepa sõnul Tallinna Kaubamaja kontserni tänavust järjekordset laienemisaastat esimesed konkreetsed sammud kahes kontserni jaoks uues valdkonnas. Uksed avab ilutooteid müüva kauplusteketi I.L.U. esimene kauplus Eestis ning juba sõlmitud üürilepingud Eestis ja Lätis lubavad alustada ettevalmistusi järgmiste ilupoodide rajamiseks. Tänavu veebruaris ostetud Suurtüki ja Stepperi kaubamärgi all tegutsev 18 kauplusega jalatsimüügikett omab head potentsiaali kasvuks nii Eestis kui lähiturgudel.