Kaubanduskontsern avas neljandas kvartalis kokku kaheksa uut kauplust, mis aasta müügitulemusi oluliselt mõjutada veel ei jõudnud, teatas kontsern.

„Kaubamaja kontserni mullune käibekasv oli hetkeolusid arvestades hea. Turg on elavnemas ja konkurents suurenemas, samas on Kaubamaja kontserni tugevuseks stabiilne arenguvõime ning tegutsemine erinevates kaubandusvaldkondades,“ lausus Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.

„Enamus meie uutest kauplustest avas uksed aasta viimastel kuudel, mis tähendab seda, et nende lõplik käivitumine ja läbimüügi kasv kandub sellesse aastasse.“

Puusepa sõnul teeb möödunud aastast rääkides kõige enam rõõmu Partnerkaardi kasutajate arvu suurenemine enam kui 550 000 inimeseni. „See näitab, et oleme õigel teel ning loomulikult väljendub heade klientide arvu suurenemine ka käibes,“ ütles ta.

„Edukalt läks jõulumüük ning ka aasta lõpupäevadel oli kaupmeestel palju tööd – lisaks Eesti klientidele andsid sellesse oma panuse ka turistid, eelkõige idapoolt saabunud turistid. Samuti mõjutas müügimahtude kasvu Kaubamaja kontserni uuenenud lojaalsusprogramm ning tehtud pingutused teeninduskvaliteedi tõstmisse,“ lisas Puusepp.

Puusepp lausus, et kontsern liigub senisel kursil edasi ka alanud aastal – vajadusel ja võimalusel lisanduvad uued kaubanduspinnad, kontserni tegevus peab olema tulemuslik ning seejuures keskendutakse oma tugevustele ja eripäradele. „Ostukeskkonna, teeninduse ja sortimendi valiku osas kuulume vaieldamatult esirinda, meenutagem kasvõi mullu Tallinna Kaubamajas avatud uut Lastemaailma, uuenenud Naistemaailma või Selveri gurmeekauplusi. Sama kehtib ka meie kingapoodide ABC King ja SHU ning ilupoodide kohta – oleme saavutanud omas segmendis kindla koha klientide esimestes valikutes.“

Selveri supermarketite 2012. aasta konsolideeritud müügitulu oli 329,9 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 3,8%. Selverite müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 2012. aastal keskmiselt 380 eurot kuus, mis oli 1,1% rohkem kui eelmise aasta samal perioodil. Selveritest sooritati 2012. aastal 32,7 miljonit ostu.

Selveri ketti lisandus mullu maikuus üks supermarket Sakus ning oktoobris gurmeetoodete kauplus Tallinna Kaubamajas. Novembris lisandus teine gurmeetoodete kauplus Tallinnas Solarise keskuses. Lisaks sai Selveri kett IV kvartali lõpus täiendust 3 Selveri võrra – detsembris avati Vahi Selver Tartus ja Rapla Selver ning üks Koduselver Tallinnas. Selveri kaupluseketti kuulub 2012. aasta detsembri lõpu seisuga 38 Selverit ja 2 gurmeekauplust. Kaupluste müügipind 2012. aasta lõpu seisuga oli 73,1 tuhat m².

Alates 2012. aasta 1. oktoobrist tegutseb supermarketite segmendis iseseisva tütarettevõttena Selveri kööki opereeriv Kulinaaria OÜ, mille kontserniväline müügitulu IV kvartalis oli 0,2 miljonit eurot. Edukas tootearendus, tegevuse laiendamine peoteeninduse valdkonda ja suurenenud kliendibaas on 2012. aasta kokkuvõttes tinginud 7,6%-lise võrreldavaks viidud kontsernivälise müügitulu kasvu. Selveri Köök tootis 2012. aastal 4515 tonni toodangut, olles sellega on omas valdkonnas Eesti turuliider.

Kaubamajade ärisegmendi 2012. aasta müügitulu oli 86,3 miljonit eurot, kasvades eelmise aastaga võrreldes 7,1%. Kaubamajade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 2012. aastal keskmiselt 290 eurot kuus, mis on 8,9% rohkem kui 2011. aastal. 2012. aasta kokkuvõttes mõjutasid müügitulemust negatiivselt jaanuari keskpaigast kuni märtsini toimunud ulatuslikud renoveerimistööd Tallinna Kaubamaja Naiste- ja Lastemaailmas ning kolmandas kvartalis Tartu müügimaja Naiste-, Ilu- ja Kingamaailmas. Teisalt on ulatuslik müügipindade ümberkorraldamine aasta kokkuvõttes kasvatanud kaubamajades müügiefektiivsust.

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2012. aasta müügitulu oli 4,1 miljonit eurot, kasvades 2011. aastaga võrreldes 28,1%. I.L.U. ketil on alates 2011. aasta aprillist avatud viies kauplus Tallinnas Ülemiste Keskuses ning 2012. aasta augustis avati Tartus Tasku Keskuses I.L.U. keti kuues kauplus.

Kaubamaja kontserni autokaubanduse mullune müügitulu oli 34,3 miljonit eurot, ületades 64,9% eelmise aasta sama perioodi tulusid. Käibekasvu taga on uue KIA cee'd Sportwagon'i lisandumine mudelivalikusse ja see on leidnud klientide hulgas sooja vastuvõtu. Endiselt on aktiivne linnamaasturi KIA Sportage müük ja IV kvartalis lisandus mudelivalikusse ka maastur KIA Sorento mudeliuuendus. KIA müügikasv Baltikumis oli 2012. aastal märkimisväärne, kujunedes riigiti vastavalt Eestis 102%, Lätis 66% ja Leedus 38%, mis annab keskmiseks müügikasvuks 69%. Kokku müüdi 2012. aastal kontserni autosegmendis 1898 sõidukit ehk 770 autot rohkem, kui aasta varem samal perioodil. Alates 2012. aasta juulist autosegmenti lisandunud Viking Motors AS-i poolt müüdavate Opel ja Cadillac mudelite müük ulatus IV kvartalis 32ni. Viking Motorsi müügitulu 2012. aasta IV kvartalis oli 1,6 miljonit eurot.

Kontserni kuuluvate jalatsikaupluste 2012. aasta käive oli 14,4 miljonit eurot, kasvades aastaga 3,1%. 2012. aasta IV kvartalis avati 3 uut kauplust – Viljandi Shu, Port Arturi Shu Pärnus ning Lõunakeskuse ABC King Tartus. Detsembri lõpu seisuga omab Suurtüki NK OÜ 16 kauplust ning ABC King AS 10 kauplust. 2013. aasta veebruaris on plaanis avada Shu kauplus Jõhvis kaubanduskeskuses Tsentraal.

Kinnisvarade ärisegmendi 2012. aasta kontserniväline müügitulu oli 2,9 miljonit eurot, suurenedes eelmise aastaga võrreldes 2,7%.

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvad AS Tartu Kaubamaja, AS Kaubamaja, Selver AS, Selver Latvia SIA, Kulinaaria OÜ, Topsec Turvateenused OÜ, Tallinna Kaubamaja Kinnisvara AS, Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ, SIA TKM Latvija, KIA Auto AS, OÜ Ülemiste Autokeskus, AS Viking Motors, KIA Auto UAB, KIA Automobiles SIA, TKM Auto OÜ, OÜ TKM Beauty, OÜ TKM Beauty Eesti, OÜ Suurtüki NK, AS ABC King, Suurtuki SIA, ABC King SIA ning Rävala Parkla AS. Tallinna Kaubamaja kontserni 2011. aasta käive oli 436 miljonit eurot. Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Tallinna börsil.